آرشیو یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۳۶
شهرستان ها
۸

بررسی مسائل حقوقی و اجرایی امور شهری تبریز

تبریز خبرنگار اطلاعات: جلسه مشترک رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی با رئیس شورای اسلامی شهر تبریز و شهرداران مناطق مختلف این استان در محل شورای حل اختلاف امور شهرداری های تبریز برگزار شد.

در این جلسه مسائل حقوقی و اجرایی امور شهری و ضرورت همکاری مسئولان شهری و مراجع قضایی بررسی شد.

مهندس نوین شهردار تبریز در این جلسه گفت: در حال حاضر معادل یکصد میلیارد ریال از مطالبات شهرداری به جهت نارسایی های قانون در واحدهای شهرداری راکد مانده که امید است با ایجاد شوراهای حل اختلاف شهرداری ها این معضلات رفع شود.

وی پیشنهاد کرد برای تسریع در رسیدگی به پرونده های شهرداری شعبه ای از دیوان عالی و دیوان عدالت اداری در تبریز دایر شود.

شهردار تبریز سپس به ساخت و سازهای غیرقانونی در محدوده شهر تبریز اشاره کرد و گفت: لازم است به منظور مقابله با این تخلفات افرادی به عنوان ضابطین قضایی مستقیما در شهرداری حضور داشته باشند تا اقدامات لازم سریع تر انجام گیرد.

در ادامه جلسه، فرخ پی رئیس دادگستری تبریز گفت: در تعطیلات رسمی که مامورین شهرداری حضور ندارند، متخلفین به ساخت و ساز غیر مجاز اقدام می کنند و گزارشی به مراجع قضایی ارسال نمی شود، تا جلو ساخت و سازهای غیرمجاز آنان گرفته شود، بنابراین هر زمان شهرداری گزارش کند، دادگستری نیز در اسرع وقت حکم لازم را صادر خواهد کرد. در ادامه جلسه آقا زاده رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی در سخنانی با اشاره به مشکلات مطروحه از سوی شهرداری تبریز گفت: با تشکیل کمیسیون مشترکی با حضور نماینده دادستانی، دادگستری و شهرداری برخی از معضلات و اختلافات به سهولت برطرف خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به پیشنهاد شهردار تبریز جهت تاسیس شعبه هایی از دیوان عالی کشور و دیوان عدالت اداری در تبریز گفت: در دادگستری تبریز شعبه ویژه رسیدگی به پرونده های امور شهری دایر شده است.

وی پیشنهاد کرد: برای تسریع در مقابله با ساخت و سازهای غیرقانونی در محدوده شهر تبریز، اکیپ های ویژه تشکیل و به محض مشاهده تخلفات اقدامات قانونی