آرشیو یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۳۶
شهرستان ها
۱۰

تجلیل از پژوهشگران برتر استان مرکزی

اراک - خبرنگار اطلاعات:

همایش تجلیل از 22 تن از پژوهشگران برتر استان مرکزی در دانشگاه اراک برگزار شد.

در این همایش، استاندار مرکزی با اشاره به پیشرفت فناوری دنیا براساس پژوهش های اصولی گفت: برای دستیابی به خیزش علمی و تحقق سند چشم انداز 20 ساله توسعه کشور، توجه به تحققات وپژوهش های علمی و کاربردی ضروری است.

سهرابی، نبود هماهنگی بین حوزه های پژوهشی، دوباره کاری پژوهشی و نبود انگیزه در میان دستگاه ها برای استفاده از پژوهش کاربردی را از چالش های بخش تحقیقات کشور عنوان کرد و افزود: باید تعامل بیشتر بین دانشگاه و صنعت و استفاده از صنایع پژوهشی های علمی نیز فراهم شود.

دکتر محمد ذولفی پور عضو هیات علمی دانشکده شیمی دانشگاه بوعلی سینای همدان در این همایش، با تاکید بر سیاستگذاری بخش تحقیق و پژوهش براساس روند علمی گفت: به کارگیری نخبگان، مدیریت شایسته، نظم، بودجه مناسب و استفاده از پژوهش و تحقیقات علمی موفقیت بخش های مختلف در کشور را به دنبال خواهد داشت.

دکتر سلیمانی رئیس دانشگاه اراک نیز در این همایش موفقیت نظام را در گرو توسعه علمی دانست و افزود: باید با برنامه ریزی، مباحث پژوهشی و تحقیقاتی به عنوان یک دغدغه اجتماعی و مردمی تبدیل شود.

در پایان از 9 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه، 5 نفر از کارشناسان دستگاه اجرایی و 7 نفر از دانشجویان و دانش آموزان استان مرکزی به عنوان پژوهشگران برتر تجلیل شد.