آرشیو یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۳۶
سیاست
۱۶

انفجار در مسیر عزاداران حسینی(ع) در پیشاور پانزده کشته برجا گذاشت

اسلام آباد خبرگزاری جمهوری اسلامی:

در انفجار انتحاری شنبه شب در پیشاور، مرکز ایالت سرحد شمال پاکستان، دست کم 15 نفر کشته و 60 نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایرنا، در این انفجار که ساعت 20 و 50 دقیقه (به وقت محلی) در محل دهلی دالگران پیشاور رخ داد، ملک سعد رئیس پلیس پیشاور، خان رزاق معاون پلیس، محمدعلی صاقی شهردار و میان افتخارعلی معاون وی نیز در بین کشته شدگان هستند.

این گزارش حاکی است که زخمی شدگان بلافاصله به بیمارستان لیدی ربدنگ پیشاور منتقل شدند.

منابع بیمارستانی، حال تعدادی از زخمی شدگان را وخیم گزارش کرده اند. این حمله انتحاری در مسیر حسینیه ای اتفاق افتاد که قرار بود ساعت 21 (به وقت محلی) عزاداران حسینی(ع) از آنجا راهپیمایی کنند.

علامه سید فخرالحسنی کراروی، مسئول این حسینیه گفت: ملک سعد و معاونش به همراه شهردار حوزه برای نظم راهپیمایی سوگواران حسینی در این محل حضور داشتند.

گفتنی است که کماندوهای ارتش و شبه نظامیان پاکستانی وارد شهر پیشاور شده اند و مردم نیز برای اهداء خون به بیمارستان هجوم آورده اند.

دیدار پلوسی با مشرف

از طرفی، منابع آگاه اعلام کردند که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دیروز در پاکستان گفتگوهایی با ژنرال پرویز مشرف، رئیس جمهوری پاکستان برگزار کرد که محور اصلی آن مبارزه با تروریسم بود. به گزارش خبرگزاری فرانسه از اسلام آباد، جزئیات این گفتگوها اعلام نشده است، اما انتظار می رود که این گفتگوها درباره نقش پاکستان در جنگ با تروریسم بوده باشد.