آرشیو یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۴۰
شهرستان ها
۷

اختصاص 5 /3 میلیون دلار برای بازسازی بافت فرسوده کاشان

کاشان - خبرنگار اطلاعات: شورای اقتصاد کشور با اختصاص 5/3 میلیون دلار ارز فاینانس برای مرمت و بازسازی بافت فرسوده شهر کاشان موافقت کرد.

شهردار کاشان گفت: با پیشنهاد وزارت کشور برای استفاده از معادل ارزی 277 میلیارد و 500 میلیون ریال به عنوان تسهیلات مالی خارجی فاینانس برای نوسازی و بهسازی بافتهای فرسوده شهرهای مشهد مقدس، بندرعباس، اهر، کرمانشاه، خلخال و کاشان توسط شهرداریهای این 6 شهر موافقت به عمل آمد و مقرر شد31 میلیارد و 850 میلیون ریال فاینانس برای نوسازی و بهسازی محله میدانگاه آقا شهر کاشان اختصاص یابد.

مهندس طباطبایی افزود: مطالعات طرح ساماندهی محله میدانگاه آقا توسط مهندسین مشاور تخت فولاد از اوایل سال جاری آغاز شده که پس از تصویب در وزارت کشور و اخذ مراحل اداری در سازمان برنامه و بودجه به تصویب شورای اقتصاد رسیده است که پیش بینی این طرح برای ساماندهی محله میدانگاه آقا 8 میلیارد و 600 میلیون تومان برآورد شده که 5/3 میلیون دلار آن از طریق ارز فاینانس معادل 31 میلیارد و 850 میلیون ریال تامین می شود. به گفته وی، طرح بهسازی و ساماندهی محله میدانگاه آقا شامل چند مجتمع تجاری و اداری، مسکونی، پارکینگ طبقاتی، فرهنگسرا و محوطه سازی مجموعه است و با اجرای این طرح ساختمان آب انبار قدیمی محله میدانگاه آقا، مرمت و بازسازی شده و حمام قدیمی حاشیه این محله نیز در داخل یک مجموعه فرهنگی با کاربری های مرتبط در نظر گرفته شده است.

در پایان شهردار کاشان ساخت بلوار فاطمیه در حاشیه محله میدانگاه آقا به طول 700 متر و عرض 36 متر را از طرحهای در حال اجرا از محل این تسهیلات عنوان کرد و گفت: عملیات زیرسازی و اجرای این بلوار همچون خاکبرداری، خاکریزی، آسفالت، پیاده روسازی و فضای سبز فاز نخست آن به طول 350 متر در حال انجام است. محله میدانگاه آقا حد فاصل خیابان امام و راه آهن شهر کاشان واقع شده است.