آرشیو سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۳۵۶۵
ورزشی
۲۳

برای پررنگ کردن وزنه برداری قهرمانی کشور بزرگان را به میدان بفرستید

سال های درازی است که وزنه برداری در کشور، رنگ و بوی یک قهرمانی کشوری واقعی را نشان نمی دهد. رقابت های کشوری که از امروز در قزوین آغاز می شود در حالی می تواند به برتری های دوباره وزنه برداری کمک کند که نام آوران و شاخص های این ورزش نیز در کنار جوانان به روی تخته وزنه برداری یورش ببرند و انگیزه های تازه ای را برای جوانان جویای نام خلق کنند.امروز قبل از رقابت وزنه برداران اوزان 69 62، 56، کیلو، دکتر طاهری برای روشن شدن مربیان، یک کلاس آموزشی کنترل دوپینگ در حضور مربیان و علاقه مندان برگزار می کند تا همه به این باور برسند که یک حرکت احساسی پرغلط، چه عواقب نادرستی برجای می گذارد.حادثه تابستان گذشته و محرومیت 9وزنه بردار موجب شده است تا بهرام افشارزاده در هر مسابقه دست به توجیه و بررسی ناهنجاری های دوپینگ بزند، تا مربیان و قهرمانان آگاهانه تر از قبل دست به هر حرکتی بزنند.

مسابقه های قهرمانی کشور در واقع، حکم پر کردن تقویم سالیانه را دارد، ولی اگر می خواهیم یک مسابقه قهرمانی کشوری داشته باشیم، باید همه استان ها و شهرستان ها در تلاش باشند که از موجودیت خود در میدان مبارزه استفاده کنند، تایخ مسابقه های سرد و بی رمق ایام گذشته، ذوب شود.

دیدار و رقابت های وزنه برداران کشور، طی 3روز در سالن 10هزار نفری تختی استان قزوین، در غیاب بهرام افشارزاده رئیس فدراسیون (که جمعه از سفر چین بازمی گردد) برگزار خواهد شد.

چهارشنبه 18 بهمن: مسابقه های 3دسته 56،62،69 کیلوگرم

پنجشنبه 19بهمن: مسابقه های 3دسته 94 و 77،85 کیلوگرم

جمعه 20 بهمن: مسابقه های 2دسته 105+ و 105 کیلوگرم.

درست است که در قزوین هم نمی توان امیدی به رقابت های بزرگان و جوانان داشت، ولی ضرورت همجواری ستارگان ورزش در کنار نوخاستگان، بسیار ضروری به نظر می رسد و با توجه به برنامه ریزی و جوایزی که از سوی فدراسیون وزنه برداری، برای بالا بردن انگیزش های نوخاستگان ایجاد شده، باید انتظار داشت که از این پس، قهرمانی کشور از حالت زنگ تفریح بیرون بیاید.

حسین حصاری