آرشیو شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۱۱۷۳
کامپیوتر
۲۶

عرضه گوشی موبایل ایرانی به سال آینده موکول شد

مدیر عامل کارخانجات مخابراتی ایران، از راه اندازی خط تولید گوشی تلفن همراه با برند ITMC تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: گوشی ITMC طی سه ماه اول سال 86 وارد بازار می شود.

محمد ابراهیم مطلع، درگفت وگو با «ایلنا»،اظهارداشت: به منظور تسلط بر تکنولوژی و انتقال دانش فنی تولید گوشی به کشور سعی کردیم در جهت محورهای تحقیقاتی قدم برداریم، به این دلیل با استفاده از طرح های طراحان گوشی در دنیا برند ITMC را برای تولید گوشی انتخاب کردیم.

وی، با بیان این که آوردن قطعه از طریق یک برند معروف و مونتاژ آن به تنهایی نمی تواند دانش فنی را منتقل کند، یادآورشد: طی توافقنامه ای که با طراحان شرکت های کره ای منعقد شد، گوشی ITMC با استفاده از آخرین تکنولوژی های روز دنیا به بازار عرضه می شود.

مطلع، از تکمیل تجهیزات خط تولید و راه اندازی آن تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: خرید ماشین آلات و قطعات نیازمند فراهم آوردن تسهیلات از سوی بانک های کشور و وزارت صنایع است که درخواست هایی از این بابت ارائه شده است.

پیش تر اعلام شده بود که تا پایان امسال در حدود 2میلیون گوشی موبایل تلفن همراه تولید می شود و به همین دلیل تعرفه واردات گوشی تا 60درصد افزایش پیدا کرد.