آرشیو شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۴۵
اخبار داخلی
۴

پیشنهاد تشکیل نشست اضطراری کمیته اجرایی سازمان کنفرانس اسلامی

ایسنا: منوچهر متکی در نامه ای به اکمل الدین احسان اوغلو، دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی، ضمن ابراز انزجار از حفاری های اخیر رژیم صهیونیستی به منظور اتخاذ تدابیر موثر، خواستار برگزاری نشست اضطراری کمیته اجرایی سازمان در سطح وزرای خارجه کشورهای عضو شد.

در نامه منوچهر متکی، وزیر امور خارجه کشورمان آمده است: حفاری های اخیر رژیم اشغالگر صهیونیستی در مسجدالاقصی، نخستین قبله مسلمانان و سومین مکان مقدس مسلمین جهان، بار دیگر ماهیت توسعه طلبانه و سیاست های بلندمدت این رژیم در غصب حقوق فلسطینیان و هتک حرمت اماکن مقدس مسلمانان را برملا ساخت.

متکی افزود: این اقدام از همان آغاز مورد اعتراض بسیاری از دولت ها و ملل اسلامی، از جمله جمهوری اسلامی ایران و همچنین نهادهای بین المللی، از جمله جنابعالی به عنوان دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی قرار گرفته است. اما ظاهرا رژیم صهیونیستی درصدد ادامه دادن به این اقدام مغایر با قواعد حقوق بین الملل خود است و چنانچه اقدام جدی در این زمینه به عمل نیاید، ممکن است حفاری ها در روزهای آینده ابعاد گسترده تری پیدا کند. در ادامه این نامه آمده است: در این میان، از سازمان کنفرانس اسلامی که قبل از هر چیزی، به خاطر دفاع از قدس شریف تاسیس شده و تنها نهاد بین المللی برای اقدام مشترک 57 دولت اسلامی جهان است، انتظار می رود نقش مؤثری در هماهنگ ساختن مواضع و انسجام بخشیدن به اقدامات کشورهای اسلامی جهت برخورد با این اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی ایفا نماید.

در ادامه این نامه آمده است: در این راستا لازم است از همه ساز و کارها و ظرفیت های موجود در درون نظام سازمان کنفرانس اسلامی و کشورهای اسلامی و در سطوح منطقه ای و بین المللی، بهره برداری لازم به عمل آید که فراخوانی برای برگزاری نشست اضطراری کمیته اجرایی سازمان در سطح وزرای امور خارجه کشورهای علاقه مند، می تواند یکی از این اقدامات باشد.