آرشیو شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۴۵
اخبار داخلی
۴

کتابخانه های تخصصی کتابخانه ملی افتتاح شد

سرویس اجتماعی: کتاب و کتابخانه یکی از برکات انقلاب اسلامی است.

آیت الله امامی کاشانی عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان این مطلب در مراسم افتتاح کتابخانه های تخصصی کودک و نوجوان، نابینایان و کم بینایان، کتابخانه عمومی و مرکز مطالعات ایران شناسی و اسلام شناسی کتابخانه ملی که صبح امروز برگزار شد، گفت: پس از انقلاب اسلامی کتاب از زیر غبارها، دیوارها و جدارهای زمین بیرون آمد و به دنیا ارائه شد. او افزود: این پیشرفت را مدیون امام(ره)، شهیدان و آنانکه در صف اول انقلاب ایستادند، هستیم.آیت الله امامی کاشانی اضافه کرد: کتابهای ما در زمینه های فقه، معارف اسلامی و حقوق در دنیا پیشرفت کرده است.

در این آیین همچنین، مهندس محمدحسین سعیدی، عضو هیات مدیره و معاون اجرایی سازمان مجری وزارت مسکن و مجری فاز 2 کتابخانه ملی در سخنانی گفت: این طرح یک نمونه بارز از ساختمان هوشمند است، یعنی امکان بکار گرفتن پیشرفته ترین تکنولوژی در نظر گرفته شده است.

او افزود: ساختمان کتابخانه 8 طبقه است و اغلب فضاهای آن از نور طبیعی و هوای تازه برخوردار است. سعیدی تصریح کرد: مجموعه مخازن کتابخانه در شرایط عادی می تواند تا حدود 4 میلیون جلد و در صورتی که از سیستم قفسه بندی فشرده و یا ربات استفاده شود تا 7 میلیون جلد کتاب و نشریات ادواری را در خود جای دهد.