آرشیو شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۴۵
شهرستان ها
۷

دریافتی سختی کار معلمان استثنایی10درصد افزایش می یابد

رامسر - خبرنگار اطلاعات:

پیش بینی می شود با توجه به نوع کار معلمان استثنایی کشور، طرح آماده شده به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارائه شود و از نظر مالی سختی کار آنها نسبت به دوره قبل با 10 درصد افزایش به 25 درصد ارتقا یابد.

شریف زاده، معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اعلام این مطلب گفت: در کل کشور 80 هزار دانش آموز استثنایی در حدود یک هزاروچهارصد مدرسه مشغول به تحصیل هستند و دست کم 16 هزار معلم، کار آموزش و پرورش این قبیل دانش آموزان را برعهده دارند.وی گفت: معلمان فوق دیپلم می توانند در آزمون سراسری سال آینده برای شرکت در دوره کارشناسی ثبت نام کنند.

وی افزود: آموزش ضمن خدمت ما هم به طور متمرکز 80 دوره است و این زمینه نیز وجود دارد که معلمان از این دوره ها به طور عادی بهره مند شوند.

او در مورد طرح های حمایتی از دانش آموزان گفت: در طرح آتیه، از سال 81 با بانک کشاورزی قراردادی منعقد شده و دانش آموزانی که 5 سال با موفقیت دوره ها را سپری کرده باشند، از سال ششم ماهانه و به صورت مادام العمر رقمی دریافت می کنند که در حال حاضر این مبلغ در حدود یکصد هزار ریال است.همچنین برای دانش آموزانی که یتیم هستند، در پایان سال 85 مبلغ یک میلیون ریال پرداخت می شود.

شریف زاده در خصوص بیمه درمانی دانش آموزان گفت: به موجب قراردادی که این سازمان با بیمه دانا منعقد کرده، همه هزینه های درمانی دانش آموزان توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور پرداخت می شود. حتی هزینه های درمان جراحی هایی مانند کاشت حلزون گوش که در کشور ما در حدود 40 میلیون ریال است نیز این مبلغ به دانش آموزان نیازمند جراحی پرداخت می شود.

معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: 115 میلیارد ریال اعتبار سالانه سازمان استثنایی کشور است که نسبت به گذشته افت نداشته و این نشان می دهد که برای نظام تعلیم و تربیت، آموزش وپرورش استثنایی از شاخص های مهم است. همچنین بودجه عمرانی ما نیز 940 میلیون تومان است که رشد 40 درصدی داشته است.