آرشیو شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۴۵
شهرستان ها
۸

ضرورت ساخت دومین گلوگاه کنترل مواد مخدر در استان همدان

همدان - خبرنگار اطلاعات: 11 هزار معتاد در استان همدان شناسنامه دار هستند.سرهنگ علیرضا ملاحت رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان با اعلام این مطلب در گفتگو با خبرنگاران افزود: این تعداد با سرشماری حدود 85 درصد معتادان، شناسایی شده اند که با تکمیل طرح سرشماری، احتمالا این رقم به 14هزار نفر خواهد رسید.

وی ادامه داد: از این 11 هزار نفر، 3 هزار نفر معتاد به هروئین و مشتقات آن، یک هزار نفر معتاد به حشیش و آمپولهای مخدر هستند و بقیه اعتیاد به تریاک دارند.وی اعلام کرد: همچنین 1800 معتاد تزریقی پرخطر در استان شناسایی شده که 385 نفر آنها معرفی شده اند و در مراکز ترک اعتیاد بهزیستی زیرنظر هستند.وی گفت: استان همدان به عنوان مسیر ترانزیت موادمخدر مطرح نیست، اما 20 درصد ورود مواد به غرب کشور از این استان است.

وی یادآور شد: گلوگاه شهید زارعی خروج موادمخدر را از استان کنترل می کند و ساخت گلوگاه دیگری برای کنترل ورود موادمخدر ضروری است.

سرهنگ ملاحت کشفیات موادمخدر در ده ماه امسال در استان همدان را 3 هزار و 707 کیلوگرم و نیز 5 هزار و 225 عدد آمپول مخدر اعلام کرد و ضگفت: این کشفیات نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش داشته است. همچنین در مدت یاد شده 23 شبکه بزرگ تهیه و توزیع موادمخدر در استان متلاشی شده است.وی افزود: امسال 14 هزار و 232 نفر در ارتباط با جرائم موادمخدر در استان دستگیر شده اند و 2 حکم اعدام 2 قاچاقچی سابقه دار نیز به اجرا درآمده است.