آرشیو شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۴۵
شهرستان ها
۸

8 هزار خانه روستایی امسال در استان اصفهان مقاوم سازی می شود

شهرضا - خبرنگار اطلاعات:

دومین همایش فرهنگ مقاوم سازی ساختمان ها با حضور جمعی از کارشناسان مقاوم سازی استان اصفهان در شهرستان شهرضا برگزار شد.

در این همایش که بیش از چهارصد نفر از گروه های هدف، شامل ادارات، کارشناسان مرتبط با فرهنگ مقاوم سازی، پیمانکاران، کارفرمایان، معماران، استاد کاران ساختمان و مشاغل مرتبط با کار های ساختمانی شرکت داشتند، بر تعامل و همکاری مسئولان برای انجام اقدام های اساسی در راستای نهادینه کردن فرهنگ مقاوم سازی به عنوان تنها راهکار رویارویی با خطرات ناشی از زلزله تاکیدشد.

دبیر این همایش بررسی شیوه های موفق آموزشی مشاغل مرتبط با ساخت و ساز، بهبود شیوه های نظارت بر تولید مصالح مرغوب و استاندارد، راه های مؤثر بر جلوگیری از تخلفات ساختمانی و بررسی بهینه سازی نظارت مهندسین ناظر را از مهمترین اهداف برگزاری این همایش برشمرد و افزود: با توجه به برگزاری دو همایش و استفاده از تجربیات گذشته، اجرای مسائل و راهکارهای مطرح شده در همایش از ابتدای سال 86 در دستور کار اجرایی ادارات شهرستان قرار خواهد گرفت.

شیشه فروش، رئیس ستاد حوادث استان اصفهان گفت: در برنامه امسال ستاد حوادث استان اصفهان هشت هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم سازی می شود که این میزان در سال گذشته 6 هزار واحد بوده است.

وی گفت: تا پایان امسال، نهصد کلاس درس نیز مقاوم سازی خواهد شد.

همزمان با برگزاری این همایش، نمایشگاهی از عملکرد دفتر فنی شهرداری شهرضا و مصالح ساختمانی مرغوب و نامرغوب افتتاح شد که در سالن شهرداری این شهر برای بازدید عموم دایراست.