آرشیو شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۴۵
شهرستان ها
۸

مرند با مشکل افت آب های زیرزمینی روبرو است

تبریز - خبرنگار اطلاعات: همایش اطلاع رسانی وضعیت آب های زیر زمینی دشت های ممنوعه آذربایجان شرقی در شهرستان مرند برگزار شد.

سازمان آب منطقه ای آذربایجان شرقی همایش های اطلاع رسانی وضعیت آب های زیرزمینی در دشت های مجاز از سفرهای آب های زیرزمینی در قالب همایش های شهرستانی برگزار می کند.

مهندس میدانی مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: با توجه به تامین حدود 60درصدی آب مصرفی کشاورزی و شرب استان از منابع آب های زیرزمینی و نیز مشکلات مربوط به برداشت های بی رویه و مازاد، همایش های اطلاع رسانی وضعیت آب های زیرزمینی با هدف ارتقاء آگاهی های عمومی و جلب مشارکت کشاورزان در 8شهرستان دارای دشت ممنوعه استان با همکاری سازمان جهادکشاورزی، فرمانداری و خانه کشاورز برگزار می شود.

وی تاکید کرد: تلاش برای کاهش 25درصدی افت آب های زیرزمینی در پایان برنامه چهارم توسعه کشور جزو تکالیف سازمان های آب منطقه ای و از چالش های اساسی است.

فرماندار مرند نیز در این همایش افت آب های زیرزمینی و بارش های کم چند سال اخیر دشت مرند را از مشکلات شهرستان عنوان کرد و با اشاره به گفتگوهای انجام شده با مسئولان استان، خواستار اجرایی شدن طرح انتقال آب ارس به دشت یکانات و هرزندات، اجرای پروژه سدهای کوچک ذخیره ای و نیز مشارکت کشاورزان در اجرای طرح های توسعه و بهره برداری بهینه از منابع آب شد.