آرشیو شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۴۵
شهرستان ها
۸

12 میلیارد ریال صرف توسعه ورزش استان لرستان می شود

بروجرد - خبرنگار اطلاعات: برای توسعه ورزش روستایی در استان لرستان 12 میلیارد و ششصد میلیون ریال اعتبار صرف خواهد شد.

محمدی اصل، مدیرکل تربیت بدنی استان لرستان با اعلام مطلب بالا افزود: در این راستا، ورزشگاه هایی در روستاهای استان لرستان در سه فاز ساخته خواهد شد که در فاز اول آنها تهیه یک الی دو هکتار زمین خاکی فوتبال، سرویس های بهداشتی و رختکن در نظر گرفته شده و در فاز دوم هم ورزشگاه های روباز و کار چمن کاری زمین خاکی فوتبال و ساخت پیست دوومیدانی انجام می شود و در فاز سوم نیز سالن های چندمنظوره ساخته خواهد شد.

وی گفت: میزان اعتبار تخصیص یافته، با انعقاد موافقت نامه ای میان سازمان تربیت بدنی کشور و استانداری لرستان تامین شده که هر یک از دو طرف مبلغ 6 میلیارد و سیصد میلیون ریال آن را پرداخت کرده اند.

مدیرکل تربیت بدنی استان لرستان همچنین اظهار داشت: این پروژه ها در روستاهایی که زمین را به صورت رایگان در اختیار تربیت بدنی قرار دهند اجرا می شود.وی افزود: تاکنون 60 قطعه زمین به صورت رایگان تحویل سازمان تربیت بدنی شده که 8 قطعه زمین آن مربوط به بروجرد است و عملیات اجرایی ساخت ورزشگاه آن ها هفته آینده آغاز خواهد شد.

وی همچنین ساخت استادیوم 15 هزار نفری فوتبال در شهرهای بروجرد، الیگودرز و خرم آباد را از جمله پروژه های عمرانی استان لرستان اعلام کرد که در سال جاری عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

مدیرکل تربیت بدنی استان لرستان، سرانه فضای ورزشی این استان را 34 سانتی متر اعلام کرد و گفت: این میزان در پایان برنامه چهارم توسعه باید به یک مترمربع برسد.وی افزود: 35 هزار ورزشکار به طور سازمان یافته و یکصد هزار ورزشکار به طور آزاد در استان لرستان فعالیت می کنند.