آرشیو شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۴۵
شهرستان ها
۹

شبکه توزیع برق گیلان زمینی می شود

رشت - خبرنگار اطلاعات: شبکه توزیع برق در گیلان زمینی می شوند.

مهندس کریم آزادگان مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: براساس دستور وزیر نیرو برای زمینی کردن شبکه های هوایی برق در کلان شهرها، این کار به تدریج و به صورت نمونه در 4 شهر استان از جمله لنگرود، رودسر انزلی و رشت اجراء خواهد شد.

وی افزود: این پروژه هزینه بر است اما پایداری و اطمینان بیشتری برای برق رسانی به مردم را در پی دارد.

وی با اشاره به قدمت یکصد ساله صنعت برق در گیلان گفت: متاسفانه شبکه های توزیع برق استان فرسوده است و نیاز به بازسازی اساسی دارد.

وی افزود: در سال 83، برای اصلاح و بازسازی شبکه توزیع برق 47 میلیارد تومان پیش بینی شده که 10 میلیارد تومان آن از محل اعتبارات ستاد حوادث غیرمترقبه و منابع داخلی به شرکت توزیع برق استان پرداخت شد.

وی سپس با تاکید بر مدیریت مصرف برق وگسترش فرهنگ مصرف بهینه انرژی در کشور تصریح کرد: با اطلاع رسانی از طریق رسانه ها، آموزش دانش آموزان و ساخت برنامه های تلویزیونی سعی می شود تا فرهنگ صرفه جویی و استفاده درست از برق بین مردم ترویج شود.

مهندس آزادگان افزود: در استان گیلان از نظر تامین و تولید برق مشکلی وجود ندارد و بیش از نیمی از مصرف کنندگان برق خانگی هستند.

به گفته وی در دهه فجر 8 طرح برق رسانی روستایی با هزینه ای بیش از 9 میلیارد و 277 میلیون ریال در استان به بهره برداری رسید و 487 خانوار از مزایای آن برخوردار شدند.