آرشیو شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۴۵
شهرستان ها
۹

218واحد صنعتی در استان یزد پروانه بهره برداری گرفتند

یزد - خبرنگار اطلاعات: رئیس سازمان صنایع و معاون استان یزد از صدور 218 مورد پروانه بهره برداری از واحدهای صنعتی در این استان خبر داد.

پورفلاح در جلسه هم اندیشی اشتغال، گفت: در 10 ماهه گذشته با صدور این تعداد پروانه بهره برداری، برای چهار هزار و 730 نفر فرصت شغلی ایجاد شد.

وی افزود: تا پایان دیماه امسال، برای دو هزار و 636 واحد صنعتی استان یزد با اشتغالزایی 66 هزار و 817 نفر، 18 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

رئیس سازمان صنایع و معادن استان یزد همچنین از صدور دو هزار و 608 فقره جواز تاسیس در 10 ماه گذشته خبر داد و تصریح کرد: این میزان نسبت به سال گذشته، حدود 5/61 درصد رشد داشته است.

پورفلاح، تعداد معادن فعال استان یزد را 242 مورد با اشتغالزایی برای 9 هزار و 396 نفر عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: میزان استخراج اسمی انواع مختلف مواد معدنی در سال جاری بیش از 21 میلیون و 210 هزار تن بوده است.

وی ارائه تسهیلات با کارمزد کم به متقاضیان، قوانین و مقررات، شفاف سازی، همدلی و هماهنگی دستگاه های اجرایی استان را از دلایل رشد 70 درصدی سرمایه گذاری در بخش صنایع و معادن دانست و اظهار امیدواری کرد، واحدهایی که جواز تاسیس گرفتند، هر چه زودتر راه اندازی و به بهره برداری برسند.