آرشیو شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۴۵
اخبار داخلی
۱۳

صدور گذرنامه الکترونیکی از سال آینده

سرویس خبر - رئیس پلیس گذرنامه نیروی انتظامی گفت در سال آینده به جای گذرنامه کنونی، گذرنامه الکترونیکی صادر میشود.

سرهنگ محسن صیادیان در مصاحبه با خبرنگاران با بیان این که گذرنامه الکترونیکی تمامی ویژگی های گذرنامه کنونی را دارد، افزود: در جلد گذرنامه الکترونیکی یک حافظه اطلاعاتی جاسازی میشود که می تواند ورود و خروج افراد از کشورو سایر اطلاعات ضروری را ثبت کند تا در مواقع لازم از آن استفاده شود.

وی با بیان افزایش رضایت مردم از نحوه ارائه خدمات گذرنامه گفت: در سال گذشته مدت صدورگذرنامه 15 روزه بود که امسال این مدت به 4 تا 5 روزرسیده است و در بعضی مواقع. 2 تا 25 درصد گذرنامه هادر همان 24 ساعت اول صادر و تحویل پست می شود.

سرهنگ صیادیان همچنین درباره اصلاح قانون گذرنامه وارائه خدمات بهتر به مراجعان افزود: کار کارشناسی در این زمینه انجام شده است و با تهیه لایحه پیش نویس قانون گذرنامه در آینده نزدیک و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی بسیاری از کارهای موازی و مراحل پیچیده اداری حذف خواهد شد.

وی تاکید کرد: توانسته ایم با ارائه خدمات بهتر از ابتدای سال تا پایان دی ماه یک میلیون مراجعه به مراکزگذرنامه را حذف کنیم و امیدواریم این رقم تا پایان امسال به 1/ 5میلیون مراجعه برسد.

رئیس پلیس گذرنامه نیروی انتظامی با بیان این که از تیرماه سال 83 تاکنون بیش از 3میلیون گذرنامه هولوگرام دار صادر شده است افزود: تاکنون گزارشی مبنی بر جعل این گذرنامه نرسیده و فقط چند مورد دستکاری بوده است که عاملان آن به راحتی شناسایی شده اند.

خواندن اصل فایل