آرشیو پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۴۴
شهرستان ها
۹

اعلام آمادگی اصفهان برای خواهرخواندگی باشهر حلب سوریه

اصفهان - خبرنگار اطلاعات: تقویت مناسبات کشورهای اسلامی سبب حفظ و حراست از فرهنگ و هویت اسلامی مسلمانان می شود.

سقائیان نژاد شهردار اصفهان که در دیدار بااستاندار حلب سخن می گفت، اظهار امیدواری کرد انتخاب دو شهر اصفهان و حلب به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام سبب ارتقاء سطح همکاریهای فرهنگی بین اصفهان و حلب شود.

وی مناسبات بین ایران و سوریه را بسیار مطلوب دانست و گفت: مردم ایران با ملت و دولت سوریه احساس نزدیکی می کنند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: سال گذشته بااعتباری نزدیک به 8 میلیون دلار بیش از یکصدبرنامه بین المللی و کشوری در اصفهان برگزار شدو ارتباطات اصفهان با شهرهای کشورهای اسلامی به طور چشمگیری افزایش یافته است.

سقائیان نژاد، برگزاری هفته فرهنگی حلب دراصفهان را سبب افزایش ارتباطات بین دو شهرحلب و اصفهان و دو کشور ایران و سوریه دانست و گفت: شهر اصفهان آماده عقد قرارداد خواهرخواندگی با شهر حلب سوریه است.

در این دیدار <طامرالحجت> استاندار حلب نیز درسخنانی سوریه را نخستین کشوری عنوان کرد که با انقلاب اسلامی ایران همراهی کرده است.

وی اصفهان را شهری زیبا با میراث فرهنگی کهن دانست و گفت: تلاشهای مدیریت شهر اصفهان درزیباسازی این شهر قابل تقدیر است.

استاندار حلب افزود: در حال حاضر حلب یک شهرصنعتی، تجاری، کشاورزی و گردشگری است و40 درصد از بخش صنایع سوریه در این شهرفعال است.

وی از شهردار اصفهان دعوت کرد تا به منظورشرکت در هفته فرهنگی اصفهان در حلب که هفته آینده برگزار می شود به این شهر سفر کند وتجارب مدیریت شهری اصفهان را در اختیار حلب قرار دهد.