آرشیو پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۴۴
شهرستان ها
۹

تدوین چهارمین طرح جامع شهرسازی قزوین

قزوین خبرنگار اطلاعات: چهارمین طرح جامع شهرسازی قزوین با 5/1 میلیارد ریال هزینه اولیه در دست تدوین است.

معاون سازمان شهرسازی و نظام مهندسی استان قزوین

گفت: وظیفه اصلی طرح جامع، تدوین سیاستهای توسعه شهری، هدایت شهر بر اساس توزیع جمعیت، انتخاب زمین های مناسب برای توسعه شهر، تراکم و انتخاب مراکز خدمات رسانی در شهر است.

مهندس حامد مانی فر افزود: تاکنون 70 درصد از کارهای مطالعاتی این طرح به اتمام رسیده است و پس از تصویب نهایی از سوی سازمان مسکن و شهرسازی، تا پایان خرداد ماه سال آینده طرح کامل جامع شهری توسعه شهر قزوین به شورای عالی شهرسازی کشور ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: چهارمین طرح جامع شهری براساس افق 10 ساله تدوین شده است که در صورت تصویب نهایی از سوی شورای عالی شهرسازی کشور اجرای آن تا سال 1396 دارای اعتبار خواهد بود.

به گفته مانی فر در بررسی نقشه های وضع موجود شهر، کار مطالعات حوزه نفوذ شهری در بخشهای مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و بخشهای مربوط به استنتاج با تشکیل کمیته تخصصی و با تایید مشاور مربوطه صورت گرفته است.

معاون سازمان شهرسازی و نظام مهندسی استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود به احیاء بافت فرسوده شهر و باغهای سنتی قزوین اشاره کرد و افزود: به منظور ارتقاء سطح کیفی بافت شهری و با نگاه طراحی شهری نوین، قرارداد احیاء بافت فرسوده شهر از 2 ماه گذشته با تصویب وزارت مسکن و شهرسازی و با همکاری شرکت عمران و بهسازی شهر قزوین بسته شده است.

وی تصریح کرد: براساس این قرارداد حدود 400 هکتار از باغهای سنتی استان قزوین نیز احیا خواهد شد.