آرشیو پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۴۴
اخبار داخلی
۱۳

افزایش حق سختی کار پرستاران تا پایان سال

سرویس اجتماعی: وزیر بهداشت از افزایش حق سختی کار پرستاران شاغل در بیمارستانها و مراکز بهداشتی درمانی تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش مهر، دکتر کامران باقری لنکرانی عصر دیروز در نشستی با اعضای شورای عالی سازمان نظام پرستاری، افزود: در حال حاضر سقف سختی کار پرستاران شاغل 25 تا 55 درصد است که براساس مذاکرات با رئیس جمهوری در روزهای اخیر، این میزان تا پایان سال افزایش خواهد یافت.او ادامه داد: وزارت بهداشت تلاش دارد حق شیفت پرستاران به ویژه زنان را که مسئولیت زندگی را برعهده دارند و باید در نوبت کاری شب نیز در بیمارستانها حضور داشته باشند، افزایش دهد.

او ابراز امیدواری کرد که با مساعدت دولت برای تامین اعتبارات وزارت بهداشت، این کارها صورت گیرد.به گفته باقری لنکرانی، هم اکنون حق نوبت کاری پرستاران 40 تا 140 هزار ریال است و تلاش می شود براساس پایه حقوق پرستاران این میزان تا پایان سال افزایش یابد.

وزیر بهداشت، درباره ارتقاء آموزشی کادر پرستاری به ویژه بهیاران، گفت: در حال انجام مذاکراتی هستیم تا به صورت پودمانی امکان تحصیل در مقاطع بالا را برای بهیاران فراهم کنیم و از سال آینده کارهای اجرایی و عملیاتی آن انجام می شود. او با اشاره به اینکه در زمینه ارتقاء آموزش پرستاران نیز اقداماتی در حال انجام است، گفت: در حال برنامه ریزی هستیم تا پرستاران براساس نیازهایی که بخشهای مختلف بیمارستانها دارند، مدرک تحصیلی دریافت کنند.باقری لنکرانی گفت: به عنوان مثال در بخشهای ICU و CCU، احتیاج به پرستار همان بخش را داریم که اگر پرستاری در این زمینه ادامه تحصیل دهد فوق لیسانس بخش مراقبت های ویژه را دریافت خواهد کرد.

او کفت: با مساعدت دولت و نمایندگان مجلس، مشکل پرداخت حقوق پرسنل این دانشگاه ها برای امسال حل شده است.

وزیر بهداشت در زمینه اضافه کاری پرستاران نیز گفت: وزارت بهداشت به دلیل کمبود نیرو ناچار است از وجود پتانسیل پرستاران خارج از ساعات تعیین شده استفاده کند، از این رو، سعی دارد اعتباراتی را در این بخش در نظر بگیرد.