آرشیو پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۴۴
اخبار داخلی
۱۳

مخالفت شورای شهر با ساخت تراموا در تهران

سرویس اجتماعی: رئیس کمیسیون فنی، عمرانی و شهرسازی شورای شهر تهران، فعالیتها و مصوبات این کمیسیون در 4 سال گذشته را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین زیاری در نشست خبری با اشاره به این که کمیسیون با تشکیل 5 کمیته شامل: حمل و نقل و ترافیک، معماری و شهرسازی، ایمن سازی و مقاوم سازی، فناوری اطلاعات و نظارت بر پروژه های عمرانی در دوره دوم شورای شهر تهران فعالیت کرده است، افزود: عمده فعالیت کمیته حمل و نقل عمومی تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی تهران است و در این راستا از استادان و کارشناسان در جلسات متعدد استفاده کرده و 4 هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان، اضافه و 2 هزار دستگاه اتوبوس فرسوده نیز از رده خارج شد.او اضافه کرد: با مشارکت بخش خصوصی در اتوبوسرانی، مجوزهایی برای ساخت مجتمع های تجاری، اداری صادر و طرح مشارکت بخش خصوصی در ساخت پارکینگ های طبقاتی تصویب شد.

رئیس کمیسیون فنی، عمرانی و شهرسازی شورای شهر تهران، الزام شهرداری به استفاده از سیستم های الکترونیکی GPS در ایستگاه های اتوبوس، تقویت و ساماندهی تاکسیرانی و استفاده از سیستم های حمل و نقل ریلی، منوریل، ارائه طرح جامع حمل و نقل و ترافیک و مدیریت واحد ترافیک به شورا و سیاستهای ترافیکی سالانه به راهنمایی و رانندگی را از جمله دیگر اقدامات این کمیسیون در کمیته حمل و نقل و ترافیک برشمرد.

زیاری، الزام شهرداری به احداث سوله های چندمنظوره، تعیین محدودیتهایی در بناهای شیشه ای با هدف کاهش خطرپذیری ساختمانها، تسهیلات و تشویق های نوسازی بافتهای فرسوده از جمله بخشودگی عوارض ساخت و ساز در این بافتها با تجمیع قطعات ریزدانه تا 90درصد، اعطای تراکم تشویقی و تهیه آیین نامه نحوه صدور مجوز حفاری را از دیگر فعالیتها و مصوبات کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر بیان کرد.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی و شهرسازی شورای شهر تهران با تاکید بر این که ساخت منوریل به عنوان سیستم حمل و نقل کمکی باید اجرا شود، تصریح کرد: متاسفانه منوریل از مباحث علمی و کارشناسی خارج و از اصل قضیه منحرف شده، در حالی که شهرداری طبق مصوبه شورا اجازه دارد این سیستم را در تهران اجرایی کند. به گفته وی، شهرداری در بودجه سال 86 تاکنون رقمی را برای اجرای پروژه منوریل اختصاص نداده است.

وی یادآور شد: تراموا نیز در کمیته حمل و نقل و ترافیک کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت و بنابر دلایل علمی با ایجاد این سیستم مخالفت شد.