آرشیو چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۳۵۷۱
ایران زمین
۲۰

برگزاری همایش سراسری محیط زیست در شیراز

شیراز خبرنگار «ایران»: مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس از برگزاری همایش سراسری مدیران این سازمان در شیراز خبرداد.

دکتر محمدعلی رجب زاده افزود: این گردهمایی با حضور رئیس و معاونان سازمان حفاظت محیط زیست کشور و مدیران ستادی و استانی این سازمان امروز در محل هتل پارس گشایش می یابد. وی، بررسی مسائل و مشکلات محیط زیست مناطق مختلف، بومی کردن ضوابط محیط زیست با حفظ هماهنگی و تعادل موجود و تبادل تجربه های موفق استان ها را از جمله اهداف برگزاری این گردهمایی عنوان کرد.

رجب زاده یادآور شد: در ادامه این همایش در روزهای 26 و 27 بهمن ماه مدیران استانی و ستادی محیط زیست در دوره آموزشی توسعه پایدار و محیط زیست شرکت خواهند کرد.

وی خاطرنشان ساخت: در این دوره آموزشی که با هدف بررسی ابعاد زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی توسعه پایدار برگزار می شود شرکت کنندگان با مباحثی از جمله مبانی نظری توسعه و توسعه پایدار، تفاوت ها و شباهت های توسعه و توسعه پایدار، عناصر تشکیل دهنده پایداری توسعه، بررسی روش های کاهش آثار منفی برنامه های توسعه، رابطه جنبه های اقتصادی و اجتماعی با جنبه زیست محیطی توسعه پایدار و غیره آشنا خواهند شد. مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس افزود: مدیران شرکت کننده در دوره آموزشی، علاوه بر حضور در کارگاه های آموزشی و سخنرانی های علمی از برخی مناطق در حفاظت محیط زیست استان بازدید خواهند نمود.

وی با اشاره به این که کشور ایران به لحاظ برخورداری از منابع پایه، وضع شکننده ای دارد، ایجاد توسعه در کشور براساس حفظ منابع پایه آب، خاک، ذخایر و زیستگاه های طبیعی را بسیار ضروری خواند. رجب زاده با اشاره به این که استان فارس به لحاظ برگزاری دوره های آموزشی ویژه محیط زیست جزو استان های برتر کشور است اظهار داشت: برای نخستین بار است که آموزش مدیران سازمان محیط زیست در خارج از تهران برگزار می شود و اجرای این مهم به استان فارس واگذار شده است. سازمان حفاظت محیط زیست استان فارس در سال های اخیر با انعقاد تفاهمنامه با برخی از سازمان ها از جمله آموزش و پرورش، نهضت سوادآموزی، زندان ها و... به آموزش مباحث زیست محیطی قشرهای مختلف پرداخته وزمینه آشنایی هزاران نفر از دانش آموزان، آموزشیاران و سوادآموزان نهضت سوادآموزی، زنان خانه دار و زندانیان در سطح شهرها و روستاهای استان با موضوعات زیست محیطی را فراهم آورده است.