آرشیو چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۶۰۸۴
سیاسی
۲

چند نکته

دکتر حسن کربلایی حاجی اوغلی

سکوت یونسکو

در جریان برج چند طبقه مشرف بر میدان نقش جهان در اصفهان شاهد بودیم که یونسکو چه تهدیدهایی که علیه ایران نکرد. هر روز یک تذکر و یک تهدید که اگر طبقات این برج تخریب نشود، چنین و چنان می کنیم. از فهرست آثار باستانی نام میدان نقش جهان را پاک می کنیم، ال می کنیم بل می کنیم. این را داشته باشید، آثار باستانی ایران را رها کنیم برویم سراغ آثار باستانی در فلسطین اشغالی؛ اشغالگران رژیم صهیونیستی با بولدوزر به جان مسجد الاقصی افتاده اند حفاری می کنند، تونل می زنند، پی می کنند و همه کار می کنند تا این مسجدی را که قدمتش بیش از 1500 سال است از بین ببرند. مدیران یونسکو کجایند؟ این سکوت یونسکو چه توجیهی دارد؟

شان رسانه ملی نبود

صدا و سیما 20 بهمن 85 در یک برنامه از احسان نراقی به عنوان روایتگر روزهای آتش و خون استفاده کرد و چهره وی را تطهیرنمود.

احسان نراقی کیست؟ او از جمله روشنفکرانی است که یک عمر از کیسه دربار مواجب گرفته و مشیر و مشار خاندان پهلوی بود. او حتی تا سه روز مانده به فرار شاه به شاه مشورت می دادکه چگونه از این مخمصه بگریزد!

احسان نراقی، رفیق دزدی بود که اکنون شریک قافله می نماید. انعکاس تصویر این عنصر وابسته به دربار در صدا و سیمای متعلق به انقلاب اسلامی، در شان این رسانه نبود. هرچند مدعیان اصلاحات در دولت سابق با انجام مصاحبه با وی در روزنامه های خود به شستشوی این چهره درباری اقدام کرده بودند، اما این شستشو همچون شستشویی بود که اصطلاحا به آن گربه شور می گویند. صدا و سیما نباید در سالگرد پیروزی انقلاب به چنین کاری مبادرت می ورزید.

کوتاه و گویا از جشنواره فیلم فجر

جشنواره بیست و پنجم فیلم فجر امسال تفاوت هایی با سال های گذشته نداشت بدین نحو که؛ انتخاب مردم در مورد بهترین فیلم با انتخاب هیئت داوران زمین تا آسمان فاصله داشت. عدم توجه هیئت داوران به فیلم مطرح “اخراجی ها” و فیلم محمد نوری زاد، به نوعی تسویه حساب هنری بیشتر شبیه بود تا داوری.