آرشیو چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۳۵۷۱
اقتصادی
۲۱

آمادگی بورس برای میزبانی شرکت های بزرگ دولتی

گروه اقتصادی: عضو هیات مدیره و معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار کشور آمادگی بورس را برای میزبانی از شرکت های بزرگ دولتی و اجرای اصل 44 قانون اساسی اعلام کرد.

احمد احمدپور با تاکید بر این که بورس در این مسیر به شفافیت اطلاعاتی شرکت ها نیاز دارد گفت: پیش نیاز واگذاری، استفاده از روش های معتبر و سالم واگذاری با تاکید بر بورس، تقویت تشکیلات واگذاری، برقراری جریان شفافیت اطلاع رسانی، ایجاد فرصت های برابر برای همه و بهره گیری از ارزش تدریجی سهام شرکت های بزرگ در بورس به منظور دستیابی به قیمت پایه است.

وی با اشاره به تلاش گسترده و دائمی بورس در اجرای قانون جدید بازار اوراق بهادار افزود: تغییرات برای استقرار صحیح قانون است، ولی هر تغییر با مقاومت هایی روبه رو می شود که طبیعی است.

وی تصریح کرد: ایجاد کانون ها و دیگر اقدام ها بر اساس اولویت ها و نیازها انجام می شود و اعضای هیات مدیره در 10 ماه فعالیت خود کارهای زیادی از جمله تنظیم اساسنامه شرکت بورس اوراق بهادار تهران و بورس کالای ایران، تدوین چارت سازمان، تشکیل شرکت بورس، انتقال حوزه های پذیرش و تالارهای منطقه ای به شرکت بورس و تدوین ده ها دستورالعمل انجام داده است و پذیره نویسی برای فروش 30 درصد سهام شرکت بورس کالای ایران نیز با توجه نهایی شدن طرح اساسنامه این شرکت به زودی اعلام می شود.