آرشیو چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۶۰۸۴
شهرستان ها
۲۰

کمبود شیر یارانه ای در استان اردبیل مردم را کلافه کرده است

اردبیل- خبرنگار رسالت:

کمبود شیر یارانه ای در استان اردبیل در چند ماه گذشته به شدت مردم را کلافه و سردرگم کرده است.

کمبود شیر در استان اردبیل به حدی حاد شده که مردم به دلیل مشخص نبودن زمان توزیع شیر از ساعت 7 صبح با وجود سردی هوا در مقابل مغازه های توزیع کننده صف کشیده و ساعتها منتظر آمدن شیر و توزیع آن می مانند.

علاوه بر کمبود شدید شیر و توزیع نامناسب آن، عدم مشخص بودن زمان توزیع، ایجاد صف های طولانی و ایستادن مدت زمان زیاد در صف بر ناراحتی مردم افزوده است.

این در حالی است که علاوه بر اردبیل در شهرهای دیگر این استان وضع توزیع و صف های طولانی ناراحت کننده است و مردم برای خرید 2 پاکت شیر با قیمت 200 تومان رنج مضاعفی را تحمل می کنند.

در این زمینه علی رغم وعده مسئولین مبنی بر افزایش تولید و اینکه با افزایش 200 تومانی قیمت شیر مردم به راحتی به شیر دسترسی پیدا خواهند کرد این وعده ها محقق نشده و بر مشکلات مردم در خرید شیر یارانه ای افزوده شده است.

در ایام محرم به علت استفاده فراوان مردم از شیر برای پخت آش های نذری و شیر نذری، شیر یارانه ای در استان اردبیل به شدت نایاب شده و مردم ناراضی وخواستار حل جدی این معضل شده اند.

این در حالی است که معرفت آذری، معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از توزیع 15 میلیون و 832 هزار و 405 لیتر شیر یارانه ای در 9 ماه گذشته خبر داد و گفت: برای کارخانجات شیر طرف قرارداد تاکنون 25 میلیارد و 224 میلیون و 907 هزار ریال یارانه پرداخت شده است.

وی با تکذیب هرگونه کاهش تولید شیر یارانه در استان اردبیل، کمبود شیر یارانه ای را مقطعی خواند وافزود: امیدواریم با ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا این مشکل برطرف شود.