آرشیو پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۱۸۷۳۹
اخبار خارجی
۱۶

سیاستمدار اروپایی: مراقب باشیم سونامی اسلامی در راه است

یک سیاستمدار هلندی با تشبیه گسترش اسلام در این کشور به «سونامی اسلامی»، هشدار داد که اگر جلو این سونامی گرفته نشود، مسلمانان در هلند تبدیل به اکثریت خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «گیرت ویلدرز» نماینده پارلمان هلند و دبیرکل حزب آزادی طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: اگر جلو سونامی اسلامی در هلند را نگیریم، مسلمانان به اکثریت تبدیل خواهند شد.

وی همچنین، با ابراز نگرانی از گسترش روزافزون اسلام در غرب، تاکید کرد: اکنون یک میلیون مسلمان در هلند زندگی می کنند و با این حساب تا دو دهه دیگر، ما اکثریت را از دست خواهیم داد و تعداد مساجد از تعداد کلیساها بیشتر خواهد شد.

ویلدرز که در عرصه سیاسی یک تندرو شناخته می شود، ضمن مترادف دانستن اسلام با خشونت، از مسلمانان هلندی خواست اگر می خواهند در هلند زندگی کنند، باید قرآن را کنار بگذارند.

این اظهارات خشم مسلمانان هلند را برانگیخت و بسیاری از پایگاه های اینترنتی اسلامی برای مقابله با این اهانت، فعالیت ویژه ای را آغاز کرده اند.

پیش از این نیز چاپ و انتشار کاریکاتورهای موهنی علیه پیامبر اسلام«ص» در برخی مطبوعات دانمارکی و شبکه های اروپایی، خشم مسلمانان را برانگیخت و باعث مجادلات فراوانی بین غرب و جهان اسلام شده بود.