آرشیو پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۱۳۳۲
صفحه آخر
۱۶

میرا نایر و جومپا لاهیری دوباره فیلم می سازند

قهرمانان «مترجم دردها» در یک فیلم

میرا نایر بعد از اکران موفق آخرین ساخته سینمایی اش «هم نام» دوباره قصد دارد برای فیلم سازی سراغ داستان های جومپا لا هیری برود.

جومپا لاهیری که از همکاری با نایر خاطره خوشی دارد، این روزها مجموعه داستان «مترجم دردها» را به میرا نایر سپرده است تا براساس شخصیت های اصلی این مجموعه و تم مهاجرت فیلمنامه یی بنویسد.

مجموعه داستان مترجم دردها که به عنوان اولین کتاب لاهیری موفق به دریافت جایزه پولیتزر شد بعد از 4 سال همچنان در لیست کتاب های پرفروش سایت آمازون قرار دارد.

نایر درباره این اقتباس به دهلی نیوز گفت: «هنوز درباره ساختار این فیلمنامه به توافق نرسیده ایم، اما جومپا لاهیری و من قصد داریم در این اثر مساله مهاجرت را محور اصلی قرار بدهیم و شخصیت های محوری چند داستان را به عنوان قهرمانان اصلی این فیلم انتخاب کنیم. قرار است ساختار اصلی این فیلمنامه را خود لاهیری تعیین کند. من اصرار دارم که جومپا خودش در این فیلم بازی کند.»

«هم نام» در 23 کشور دنیا اکران گسترده یی داشت و در هند نیز از این فیلم استقبال وسیعی شد. میرا نایر این روزها مشغول ساخت مستندی برای تلویزیون «بی بی سی» در مورد روشنفکران و نویسندگان مهاجر هند در اروپا است.