آرشیو پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۱۱۷۷
استان ها
۱۵

مدیرکل راه وترابری فارس خبر داد: شبکه راه آهن سراسری از استان اصفهان به فارس امتداد می یابد

مدیرکل راه و ترابری فارس اعلام کرد: با حضور وزیر راه و ترابری، شبکه راه آهن سراسری از اصفهان به استان فارس امتداد می یابد.

به گزارش «ایسنا»، حجازی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: عملیات ریل گذاری راه آهن اصفهان به شیراز وارد خاک استان فارس می شود.

وی گفت: عملیات ریل گذاری از اصفهان تا خاک استان فارس تکمیل شده است و 115کیلومتر از مسیر در فارس نیز آماده ریل گذاری است.

مدیرکل راه و ترابری فارس طول کل مسیر راه آهن شیراز، اصفهان را 506 کیلومتر اعلام کرد و گفت: همه 7 قسمت راه آهن شیراز- اصفهان همزمان فعال هستند و تاکنون 5/13کیلومتر تونل، 9 دهنه پل و 26میلیون متر مکعب خاکبرداری در مسیر انجام شده و یا در حال انجام است.

حجازی گفت: راه آهن از مسیر ایزدخواست وارد فارس می شود و با ساخت ایستگاه اقلید و آباده در سال آینده امکان ورود قطار به این استان فراهم می شود.

وی درباره اعتبارات راه آهن نیز گفت: اعتبارات لایحه بودجه 86 کفاف تکمیل راه آهن طبق برنامه زمان بندی مقرر را نمی دهد.

وی پیشنهاد لایحه سال آینده برای راه آهن را 66میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: وزارت راه و ترابری هم اکنون 70 میلیارد تومان به پیمانکاران راه آهن فارس بدهکار است.

وی افزود: زیرسازی این طرح در اعتبارات سال های 84 و 85 به صورت فاینانس در نظر گرفته نشد اما عملیات روسازی در سال های آینده به صورت فاینانس داخلی یا خارجی واگذار می شود.