آرشیو شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۳۹۶
سیاست
۲
خانه احزاب

دبیر کل مجمع روحانیون مبارز: دانشجو باید حرکت اصلاحی را آغاز کند

ایسنا- دبیرکل مجمع روحانیون مبارز گفت: «عده ای فضایی درست می کنند که دانشجو یا باید ضد حکومت باشد یا این که وابسته است. یکی از دلایل انزوا هم همین است که فضای ورود به حرکت های سیاسی را خراب می کنند هرچند که مشتری حرف های براندازانه رژیم جمهوری اسلامی بسیار معدودند.»

سید محمد موسوی خوئینی در جمع دانشجویان دانشگاه های فردوسی و علوم پزشکی مشهد درخصوص ارایه راه حلی برای سکوت فعالان دانشجویی در شرایط فعلی اظهار کرد: «بهتر است این بحث در محافل دانشجویی مورد توجه قرار بگیرد تا به نتایج بهتری برسد، ولی در حرکت سیاسی و اجتماعی ابتدا باید حدود کار مشخص باشد. در رژیم گذشته نه تنها قشر دانشجو بلکه همه اقشار به این نتیجه رسیدند که رژیم اصلاح پذیر نیست. در آن زمان شخصیتی که از لحاظ آگاهی های سیاسی در سطحی بالا بود و مرتبه علمی بالایی هم داشت نمی توانست اعتراضی کند و حق اعتراض نداشت.»دبیرکل مجمع روحانیون مبارز در ادامه به طرح برخی مسایل روز پرداخت و خطاب به دانشجویان گفت:«برخی دانشجویان متاسفانه تحلیل نادرستی دارند. زمانی که خاتمی رییس جمهور می شود هنوز چیزی نگذشته بحثی به نام عبور از خاتمی را مطرح می کنند. زمانی که فضا را مبهم و تیره و تار می کنیم همین نتیجه حاصل می شود، چراکه آنقدر فضا را تیره و تار کرده ایم که گویی می خواهیم حکومت را عوض کنیم در حالی که باید نگاه مردم به حکومت را دید، چنین نگاهی در جمعیت ایرانی دیده نمی شود و صرف اعتقاد یک نفر مهم نیست. البته این تصویر نادرست واکنشی است به آنچه در تریبون های رسمی نشان می دهند که گویی کاملا بلاعیب است.»

وی در پایان خاطرنشان کرد:«در نتیجه همین رفتارها دانشجو منزوی می شود و خود را از فعالیت سیاسی کنار می کشد. می شود دانشجو باید هم فعال سیاسی باشد و هم منتقد به حکومت باشد، اما نه این که به فکر ساقط کردن حکومت باشد. شما هم باید اکنون حرکت اصلاحی را آغاز کنید.»