آرشیو شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۳۹۶
جهان سیاست
۱۹

رقابت ایوانف و مدودف برای جانشینی پوتین /ایوانف، معاون اول نخست وزیر و مسوول صنایع نظامی و اقتصاد داخلی روسیه شد

ایلنا- خبرگزاری فرانسه گزارش داد که ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، سرگئی ایوانف وزیردفاع روسیه و یکی از نزدیکانش را به سمت معاونت اول نخست وزیری این کشور منصوب کرد.پوتین در جمع اعضای کابینه این کشور گفت: «سمت ایوانف به معاونت اول نخست وزیری ارتقاء می یابد و البته این بدان معناست که وی از این پس وظایف وزارت دفاع را انجام نخواهد داد.»

وی افزود: «مسوولیت ایوانف افزایش یافته است و وی از این پس نه تنها بخش صنایع ارتش روسیه، بلکه اقتصاد داخلی را کنترل می کند.»رییس جمهوری روسیه تصریح کرد که آناتولی سردیوکوف رییس سابق بخش مالیات فدرال روسیه جانشین ایوانف خواهد شد.

سرگئی مارکوف یکی از تحلیل گران روسی گفت که ایجاد دو رقیب برای ورود به کاخ کرملین توسط روسیه، مشخص می کند که پوتین در نظر ندارد جانشین خود را به راحتی به مردم این کشور معرفی کند.بنابر این گزارش، این انتصاب این تصور را که ایوانف جانشین پوتین خواهد شد از بین می برد. اکنون ایوانف 54 ساله در کنار دیمتری مدودف دیگر معاون اول نخست وزیری روسیه که وی نیز از جانشینان احتمالی پوتین محسوب می شود، انجام وظیفه می کند.

طبق نظرسنجی های انجام شده، 38 درصد روس ها در انتخابات ریاست جمهوری به مدودف و 23 درصد به ایوانف رای خواهند داد.

این در حالی است که ایوانف، اواخر هفته گذشته گفت: «به مبارزات ریاست جمهوری فکر نمی کنم و به دنبال سمتی بیش تر از وزارت دفاع و یا معاون اول نخست وزیری نیستم.»