آرشیو شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۵۰
اخبار داخلی
۳

نامزدهای نمایش آغازین شصتمین جشنواره فیلم کن

در حالیکه پنجاه و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم برلین روزهای پایانی اش را می گذراند، از هم اکنون تلاش فیلم سازان مطرح جهان برای حضور پررنگ در جشنواره فیلم کن آغاز شده است.

به گزارش ایسنا، بعد از آنکه سال گذشته استقبال چندانی از فیلم آغازین جشنواره کن، رمز داوینچی نشد، مقامات برگزارکننده شصتمین جشنواره بین المللی فیلم کن دقت بیشتری برای انتخاب فیلم آغازین جشنواره امسال دارند.

به گزارش رویترز، یکی از فیلم هایی که شانس بالایی برای نمایش در روز گشایش جشنواره دارد، فیلم مستند زمین است که نگاهی متفاوت به زندگی طبیعی بر روی زمین دارد.

اما فیلم 13 اقیانوس به کارگردانی استیون سودربرگ دیگر نامزد جدی برای نمایش در روز نخست جشنواره کن است. الهه دره، فیلمی درباره وقایع عراق به کارگردانی و نویسندگی پائول هاگیس نیز شانس زیادی در این زمینه دارد.بنا بر این گزارش، اگرچه کمی زود است که درباره انتخاب نخستین فیلم جشنواره کن صحبت شود، اما گزینه های دیگری همانند شرک 3، دزدان کارائیب: انتهای دنیا، فیلم مستند یازدهمین ساعت به تهیه کنندگی لئوناردو دی کاپریو از دیگر فیلم هایی هستند که شانس بالایی برای نمایش در افتتاحیه جشنواره کن دارند که از روز 16 می آغاز خواهد شد.