آرشیو پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۴۹
اخبار داخلی
۴

معاون اول رئیس جمهوری: ایران آماده سرمایه گذاری در بخش های نفت و گاز ترکمنستان است

عشق آباد- خبرگزاری جمهوری اسلامی:

<پرویز داوودی>، معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران آماده سرمایه گذاری و همکاری مشترک با ترکمنستان در بخش های مختلف نفت و گاز بویژه اکتشاف، انتقال و ترانزیت مواد نفتی و گازی است. داوودی که در عشق آباد به سر می برد در مقالات با <قربان قلی بردی محمداف>، رئیس جمهوری جدید ترکمنستان در محل <کاخ روحیت>، افزود: جمهوری اسلامی ایران دارای توانمندی های ارزشمند در زمینه نفت و گاز، تولید فرآورده های گوناگون نفتی، کشاورزی و خدمات فنی مهندسی است و آماده است تا تجربیات و توانمندی های خود را در اختیار عشق آباد قرار دهد.

دیدار با نخست وزیر ترکیه

معاون اول رئیس جمهوری کشورمان عصر دیروز در دیدار نخست وزیر ترکیه در عشق آباد بر تقویت رایزنیها و مشورتها میان تهران و آنکارا به منظور یافتن راه حل مناسب برای مشکلات منطقه و جهان اسلام تاکید کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، پرویز داوودی، افزود: جنایات رژیم صهیونیستی به ویژه در تخریب مسجدالاقصی، ادامه حضور اشغالگران در عراق که سبب افزایش ناامنی و بی ثباتی در این کشور شده و توطئه های دشمنان برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان از جمله ایجاد تنش میان شیعه و سنی موجب نگرانی جهان اسلام شده است.

وی با اشاره به مشترکات فرهنگی، تاریخی و مذهبی میان ایران و ترکیه، افزود: ایران و ترکیه به عنوان دو کشور بزرگ اسلامی نقش بسیار مهمی در حل و فصل مسائل منطقه ای و بین المللی به ویژه جهان اسلام دارند.نخست وزیر ترکیه نیز در این دیدار به نقش بسیار مهم جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه و جهان اسلام اشاره کرد و یادآور شد: ایران و ترکیه دو همسایه مهم با روابطی خوب و دوستانه هستند. وی افزود: ترکیه نیز همچون سایر کشورهای اسلامی از افزایش تنش در جهان اسلام به ویژه تخریب مسجدالاقصی به دست رژیم صهیونیستی نگران است و بر همکاری بیشتر کشورهای اسلامی برای حل این مشکلات تاکید دارد.

بازگشت به کشور

معاون اول رئیس جمهوری که برای شرکت در مراسم ادای سوگند رئیس جمهوری جدید ترکمنستان به عشق آباد سفر کرده بود، به کشور بازگشت.