آرشیو سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۵۳
اخبار داخلی
۴

وزیر مسکن: سقف وام مسکن افزایش نیافته است

وزیر مسکن و شهرسازی در خصوص مصوبه جدید شورای پول و اعتبار گفت: مصوبه جدید شورای پول و اعتبار حاکی از افزایش سقف وام مسکن نیست.

<محمدسعیدی کیا> در گفتگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: مصوبه جدید شورای پول و اعتبار که در رسانه ها منتشر شده حاکی از افزایش سقف وام مسکن نیست بلکه موافقت با متوقف شدن اجرای طرح تسهیلات توام بوده است. وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه عضو شورای پول و اعتبار نیست گفت: طی 10 روز آینده یک مصاحبه مطبوعاتی با رسانه ها خواهد داشت. شورای پول و اعتبار پریروز طی اطلاعیه ای اعلام کرد با افزایش سقف تسهیلات صندوق پس انداز مسکن در بانک مسکن از 120 میلیون ریال به 180 میلیون ریال و توقف اجرای طرح تسهیلات توام (با سپرده و بدون سپرده مصوب 10/5/1384 شورا) و اجرای آن پس از پایان دوره تسهیلات توام (پایان اردیبهشت ماه 1386) موافقت شده است.

همچنین بر اساس این مصوبه سپرده گذاران به روش فعلی تا قبل از اجرای این مصوبه تابع مقررات فعلی هستند.

متقاضیان تسهیلات خرید واحد مسکونی بانک مسکن قبل از این مصوبه تنها می توانستند از محل حسابهای صندوق پس انداز مسکن این بانک تا سقف 18 میلیون تومان به صورت توام (با سپرده و بدون سپرده) از این تسهیلات استفاده کنند.سود با سپرده وام 12 میلیون تومانی 13 درصد و سود 6 میلیون تومانی بدون سپرده 14 درصد بود.

انتشار این خبر از سوی شورای پول و اعتبار و عدم تایید افزایش سقف وام مسکن از سوی وزیر مسکن و شهرسازی موجب سئوالات متعددی در بین مردم شده است.

مردم می خواهند بدانند که وام مسکن 18 میلیون تومانی تنها برای واحدهای مسکونی نوساز پرداخت می شود یا شامل سایر واحدهای مسکونی خواهد شد؟ آیا سودوام 18 میلیون تومانی 13 درصد شده است و اینکه برای دریافت این وام متقاضی باید چه میزان افتتاح حساب کند و دوره انتظار آن چند ماه است؟