آرشیو پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۳۵۷۸
ایران زمین
۲۴

صادرات همدان سال آینده به 500 میلیون دلار می رسد

همدان - خبرنگار «ایران»: میزان صادرات امسال استان همدان به 189 میلیون دلار رسید و پیش بینی می شود تا پایان سال بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته این رقم به 300 میلیون دلار افزایش یابد. سال آینده نیز میزان صادرات این استان به حدود 500 میلیون دلار خواهد رسید.

«دکتر بهروز مرادی» استاندار همدان در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اعلام این مطلب افزود: در حال حاضر سرانه درآمد سالانه مردم استان همدان 8 میلیون ریال از میانگین کشوری پائین تر است که توسعه تولید و صادرات از راهکارهای عملی افزایش سرانه درآمد مردم استان همدان است و در این راستا باید سرمایه گذاری های دولتی و غیر دولتی به سمت کالاها و محصولات صادراتی هدایت شود.

وی با بیان این که افزایش رفاه و درآمد مردم از اهداف دولت نهم است، اضافه کرد: استان همدان زمینه بسیار مناسبی برای فعالیت سرمایه گذاران خصوصی دارد و در این زمینه هرگونه تسهیلات که نیاز باشد در اختیار صادرکنندگان قرار خواهد گرفت و با آغوش باز پذیرای آنان خواهیم بود.

«مرادی» در این نشست با بیان این که مبنای ارزشیابی مدیران استان، میزان موفقیت آنها در ایجاد اشتغال و درآمد است، تصریح کرد: کشاورزی به عنوان معیشت اصلی خانوارهای روستایی همدان، باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد و بر توسعه کشت مکانیزه به منظور ارتقای تولید و درآمد تاکید شود.

به گفته استاندار همدان با ایجاد ظرفیت های لازم درآمد روستاییان می تواند تا سه برابر افزایش یابد که ایجاد کشت گلخانه ای یکی از روشهای افزایش درآمد روستاییان است. «مرادی» اضافه کرد: در حال حاضر 45 هکتار از اراضی کشاورزی استان همدان به کشت گلخانه ای اختصاص دارد که با ایجاد زیر ساخت ها و پرداخت تسهیلات به بنگاه های کوچک و زود بازده و توجه ویژه به بخش کشاورزی، می توان تحول عظیمی در روستاهای استان ایجاد کرد.