آرشیو پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۳۵۷۸
ایران زمین
۲۴

تقدیر از استاد سبک ریز قلم در اصفهان در مراسمی با حضور مسئولان و هنرمندان صورت گرفت

اصفهان - خبرنگار «ایران»: دیروز در مراسمی در موزه «زنده رود» سازمان میراث فرهنگی اصفهان، از استاد علی علاقه مندان هنرمند بزرگ رشته قلمزنی کشور تجلیل شد.

وی که متولد سال 1320 دراصفهان است از 13 سالگی کار قلمزنی را آغاز کرده است. بجز آثاری که در موزه زنده رود به نمایش در آمده، از وی چند اثر منحصر به فرد نیز در موزه های خارج از کشور به نمایش در آمده است. استاد علی علاقه مندان همچنین مدتی را در خارج از کشور به تدریس رشته قلمزنی به علاقه مندان این هنر مشغول بوده است علاقه مندان بیشتر برای سبک ویژه اش در ریز قلم شناخته شده است.

سعید بکتاس رئیس سازمان میراث فرهنگی اصفهان نیزدر مراسم تقدیر از این هنرمند با اشاره به وضع نا مناسب صنایع دستی در کشور گفت: روند موجود موجب خدشه دار شدن موقعیت هنرهای دستی و هنرمندان این حوزه شده است. بکتاش در همین راستا از تدوین استانداردهای هنرهای دستی و ارزش گذاری کالاهای صنایع دستی خبرداد. وی افزود به دنبال ارج نهادن به زحمات هنرمندان صنایع دستی، موزه صنایع دستی استان با یکصد میلیون تومان اعتبار ساخته می شود. به گفته بکتاش آثار با ارزش هنرمندان و صنعتگران از آنها خریداری و در این موزه به نمایش در می آید.