آرشیو شنبه ۵ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۴۰۲
بانک و بیمه
۳

بیمه عمر، حوادث و نقص عضو کارکنان شاغل و بازنشسته دولتی /مصوبه هیات دولت اجباری کرد

اکونیوز- هیات وزیران بیمه عمر، حوادث و بیمه نقص عضو را برای تمام کارکنان شاغل و بازنشسته دولت در تمام سازمان ها، وزارتخانه ها و نهادهای دولتی و وابسته به دولت و سازمان ها و نهادهایی که به هر نحو از بودجه عمومی و کمک دولت استفاده می کنند اجباری اعلام کرد.

براساس بخشنامه ای که روز دوم اسفندماه، از دفتر ریاست جمهوری به وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی فرستاده شد،، هیات وزیران به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

1-تمامی وزارتخانه ها، سازمان ها و موسسات دولتی و سازمان هایی که شمول قانون بر آن ها مستلزم ذکر نام است. نهادهای انقلاب اسلامی، اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی، بانک ها، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سایر موسسات وابسته به دولت که به نحوی از بودجه عمومی با کمک دولت استفاده می کنند، موظفند تمامی بازنشستگان و مستخدمان رسمی (ثابت) خود را اعم از لشگری یا کشوری مشروط بر آن که قانونا در قبال حوادث تحت پوشش بیمه دیگری نباشند به شرط مشارکت بیمه شده در سود حاصل از قرارداد با رعایت موارد ذیل بیمه حادثه و فوت به هر علت کنند.

2- سرمایه بیمه برای هر نفر بابت فوت به هر علت و نقص عضو یا ازکارافتادگی دائم (کلی یا جزیی) در اثر حوادث حداکثر مبلغ بیست میلیون 0000ر000ر20) ریال برای یک دوره پنج ساله از سال 1384 تا پایان سال 1388 و با حق بیمه ماهانه به مبلغ دوازده هزار 0000ر12) ریال برای هر نفر بدون درنظر گرفتن سقف سنی خواهد بود.

3- در صورت نقص عضو یا ازکارافتادگی جزیی دایم در اثر حوادث طبیعی از مبلغ بیست میلیون 0000ر000ر20) ریال طبق جدول نقص عضو مورد عمل سازمان بازنشستگی کشوری به بیمه شده پرداخت خواهد شد.این تصویب نامه مشتمل بر 12 ماده و پنج تبصره است.