آرشیو پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۴۹
سیاست
۱۶

پوتین: آمریکا از روسیه به عنوان تهدید استفاده ابزاری می کند

تهران - خبرگزاری جمهوری اسلامی:

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، آمریکا را به استفاده ابزاری و بهره برداری از عامل روسیه به عنوان تهدید متهم کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی دان، پوتین گفت: آمریکا به منظور تامین بودجه از سوی کنگره برای فعالیت های نظامی در عراق و افغانستان و نیز برنامه پدافند موشکی در اروپا، از کارت مسکو استفاده می کند.

بر پایه این گزارش، وی در اردن در جمع خبرنگاران گفت: بیش از 10 سال است، به چیزهایی که شرکای ما درباره موضوعات مختلف گفته اند، گوش فراداده و بسیار صبور بوده ایم، اما اکنون احساس می کنیم، در مورد ما سوءتفاهم شده است.

پوتین ضمن اعلام اینکه، آنها (دولت آمریکا) اظهاراتی موسوم به تهدیدات ایجاد شده توسط روسیه دارند که وجود خارجی ندارد، افزود، هدف از این سخنان، درخواست بودجه از کنگره برای فعالیت های نظامی در افغانستان، عراق و سامانه پدافند موشکی در اروپا است.

این در حالی است که وزرای امور خارجه هند، روسیه و چین در پایتخت هند برای تقویت روابط و همکاری در حوزه های مبارزه با تروریسم و امنیت انرژی با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقامات وزارت امور خارجه هند اعلام کردند: در این نشست پراناب موکرجی، سرگئی لاوروف و لی شیائوشینگ شرکت داشتند. این نشست در چارچوب تلاش های سه کشور برای تقویت همکاری های سه جانبه در حوزه امنیت منطقه ای برگزار شد.