آرشیو یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۴۰۳
اقتصاد ایران
۲

اخبارکوتاه

فایننشال تایمز خبر داد: اختلاف اروپایی ها پیرامون کاهش اعتبارات صادراتی به ایران

اکونیوز- روزنامه فایننشال تایمز نوشت، گرچه کشورهای غربی به دنبال گسترش تحریم های تجاری بر ضد ایران هستند ولی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در خصوص کاهش اعتبارات صادراتی به ایران با اختلاف نظرات زیادی روبه رو هستند.

این روزنامه در ادامه به نقل از یک دیپلمات انگلیسی افزود: «بحث کاهش اعتبارات صادراتی به ایران در بین کشورهای اروپایی مطرح است ولی دستیابی به نتیجه قطعی در این خصوص کار ساده ای نیست.»

وی تصریح کرد: «حتی قطع صادرات تسلیحات نظامی و مسدود کردن حساب ها و توقیف اموال شرکت های ایرانی نیز با مخالفت هایی در بین کشورهای اروپایی روبه رو شده است.»

اتحادیه اروپا هم اکنون 20 میلیارد دلار اعتبارات صادراتی به ایران اختصاص داده است که آلمان و ایتالیا در این بین بیش ترین سهم را دارند. دولت آلمان تنها با کاهش اعتبارات صادراتی به ایران موافقت کرده است و با پیشنهاد اتحادیه اروپا برای قطع کامل این اعتبارات به شدت مخالفت کرده است.

ارسال 56 فقره پرونده تخلف مالی به دیوان محاسبات

سرمایه _ 56 فقره پرونده تخلف مالی در 9 ماه اول سال جاری به دادسرای دیوان محاسبات کشور ارسال شد.

به گزارش روابط عمومی دیوان محاسبات کشور با تلاش دیوان محاسبات استان آذربایجان شرقی 56 فقره پرونده تخلف مالی دستگاه های اجرایی به تقویم ریالی بالغ بر 200ر3 میلیارد ریال به دادسرای دیوان محاسبات ارجاع شده است، این تعداد پرونده مربوط به 9 ماهه اول سال جاری است. علاوه بر این براساس پیگیری های به عمل آمده بالغ بر 31 میلیارد ریال بدون ارجاع به دادسرا به خزانه بیت المال برگشت داده شده است.