آرشیو یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۴۰۳
عمران و ساختمان
۵

عضو کمیسیون عمران مجلس: سازمان ها مانع ایجاد بازار سیاه بلیت های نوروزی شوند

ایلنا-سازمان تعزیرات، فرمانداران شهرها و وزارت راه برای جلوگیری از ایجاد بازار سیاه فروش بلیت ها، باید نظارت خود را گسترش دهند.

حمید زنگنه، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، درباره فروش بلیت های هواپیمایی، اتوبوس و قطار نوروزی در بازار سیاه، گفت: «یکی از دلایل اصلی ایجاد بازار سیاه در بخش های مختلف حمل و نقل، عدم اطلاع رسانی مناسب است. اگر ظرفیت خالی در بخش های هوایی، ریلی و زمینی به روز در اختیار مردم قرار گیرد، هیچ زمان بازار سیاه ایجاد نمی شود.»

وی افزود:«متاسفانه در برخی از آژانس ها به صورت سلیقه ای رفتار می شود که باید مدیران نظارت صحیحی در فروش داشته باشند.»

زنگنه ادامه داد: «وزارت راه و ترابری باید سعی کند در ایام نوروز ظرفیت ناوگان خود را در بخش های مختلف بالا ببرد; چرا که هر ساله مردم با کمبود بلیت مواجه هستند.»

وی خاطرنشان کرد: «سازمان تعزیرات، وزارت راه و فرمانداران شهرها باید نظارت خود را بر چگونگی فروش بلیت افزایش دهند و جلوی افراد سودجو را بگیرند.»

عضو کمیسیون عمران مجلس، تصریح کرد: «وظیفه مردم در ایام نوروز این است که زیر بار بازار سیاه و خرید از آن ها نروند.اگر مردم همکاری کنند، جلوی قیمت های کاذب گرفته می شود.»

وی گفت: «در تمام بخش های حمل و نقل باید از زمان فروش تا سوار شدن مسافر، بلیت را چک کرد. این امر نباید در هواپیمایی مستثنا باشد. معتقدم در ایام نوروز برای جلوگیری از ایجاد بازار سیاه، باید چنین امری صورت گیرد.»

زنگنه خاطرنشان کرد: «در ایام نوروز برخی از مسیرها ظرفیت بالا و تعداد متقاضیان کمی دارند که باید دولت قبل از سال، این امر را سامان دهی و تعادل برقرار کند.باید براساس نیازهای واقعی تصمیم گیری شود.»

وی یادآور شد:«متاسفانه در مجلس طرح و لایحه ای در خصوص سامان دهی فروش بلیت در ایام نوروز را نداریم; اما با یک برنامه ریزی صحیح به نظر می رسد مشکلات کنونی قابل حل باشد.»

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: «زمانی که موضوع نظارت مطرح می شود، نوک تیز آن به سمت مردم می رود. این در حالی است که باید مردم را به سمت نظارت کشاند نه آن که آن ها را فراری داد.»