آرشیو یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۴۰۳
صفحه آخر
۲۴
خبر آخر

گفت وگوی فرهنگ سازان درباره ترویج صلح و دگرپذیری در جامعه

اندیشه پردازان و دست اندرکاران برجسته تبلیغات در جامعه روش های ترویج فرهنگ صلح و پرهیز از خشونت و دگرپذیری را مورد بررسی قرار می دهند. دفتر یونسکو در تهران و شورای گسترش فرهنگ صلح با همکاری چند سازمان فرهنگی دولتی و غیردولتی ایرانی این گفت وگوها را سازمان داده اند.

بنابرگزارش دبیرخانه همایش و کارگاه تخصصی «هم اندیشی برای توسعه فرهنگ صلح» این برنامه با حمایت بانک اقتصاد نوین و همکاری فرهنگستان هنر، موزه هنرهای معاصر، انجمن صنفی طراحان گرافیک و موزه هنرهای دینی برگزار می شود.

اندیشه پردازان حاضر در این کارگاه بیش از 60تن ازجمله عباس کیارستمی، آیدین آغداشلو، حسین خسروجردی، فرهاد ورهرام، رسول صدرعاملی، مصطفی اسداللهی، ابراهیم حقیقی، بهزاد غریب پور، علی رشیدی، علی توتونچی، اصغر ترکان، شهرزاد اسفرجانی، امرالله فرهادی و... را دربرمی گیرد.

منشور سازمان ملل متحد درباره «دهه نهضت جهانی فرهنگ صلح که سال 2007 هفتمین سال آن است و «اعلامیه اصول دگرپذیری» مصوب بیست و هشتمین کنفرانس عمومی یونسکو و جست وجوی راه های فرهنگ سازی درباره آن و اقداماتی که هر یک از اعضای کارگاه در این زمینه انجام می دهند، چارچوب اصلی گفت وگوها را تشکیل می دهد.

همایش و کارگاه تخصصی هم اندیشی برای توسعه فرهنگ صلح روز دوشنبه، هفتم اسفند در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) واقع در خیابان اسفندیار برگزار می شود.