آرشیو دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۱۱۸۶
خبر
۸

آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در سال آینده/مسافرت هوایی گران می شود

براساس یک بند الحاقی جدید که در کمیسیون تلفیق مجلس به بودجه 86 اضافه شد، یارانه سوخت هواپیما در سال آینده حذف شده و نرخ بلیت هواپیما در سال آینده براساس عرضه و تقاضا از سوی شرکت های هواپیمایی تعیین خواهد شد که البته ظاهرا باید به تصویب شورای عالی هواپیمایی برسد.

عضو کمیسیون عمران مجلس از تصویب آزاد شدن نرخ بلیت هواپیما در کمیسیون تلفیق خبر داد. حبیب ا... اسماعیل زاده تصریح کرد: طبق بند الحاقی به تبصره 5 قانون بودجه سال 86، یارانه سوخت هواپیمایی حذف و مقرر شد نرخ بلیت بر اساس عرضه و تقاضا، کشش بازار و میزان سرمایه گذاری و ارائه خدمات کیفی تنظیم شود و به تصویب شورای عالی هواپیمایی برسد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس، یادآور شد: شرکت های هواپیمایی موظفند از سال آینده هزینه های خدمات فرودگاهی را پرداخت کنند و نرخ بنزین مصرفی را بر اساس نرخ فوب حوزه خلیج فارس پرداخت کنند.

به گفته وی، در این راستا نرخ بلیت ها نیز با توجه به افزایش هزینه های فوق، بر اساس حجم سرمایه گذاری و کیفیت ارائه خدمات و سود منطقی عرضه می شود. نماینده مردم فلاورجان، گفت: امیدواریم با این تصمیم ایرلاین ها به ویژه بخش خصوصی بتوانند با توجه به افزایش درآمد، هواپیماهای مناسبی خریداری و کل نقاط محروم و غیرمحروم کشور را که فرودگاه دارند، اما به دلیل کمبود هواپیما، پرواز ندارند تحت پوشش پروازی قرار گرفته و به کل کشور سرویس مناسبی ارائه دهند.

محمد مهدی مفتح، مخبر کمیسیون تلفیق نیز گفت: 500میلیارد ریال درآمد از این محل برای دولت ایجاد می شود که 300میلیارد ریال آن برای تکمیل فرودگاه امام خمینی و 200 میلیارد ریال برای احداث راه های روستایی اختصاص می یابد.

به گفته وی در پی حذف این یارانه، بلیت هواپیمایی گران خواهد شد.

سایر مصوبات کمیسیون تلفیق را در صفحه خبر بخوانید