آرشیو دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۱۱۸۶
بازار دیجیتال
۳۰

درآمد جهانی حاصل از SMS به 67میلیارد دلار می رسد

براساس گزارش جدیدی که توسط موسسه Portio Research ارائه شده است، آینده خوب و پررونقی برای بازار SMS پیش بینی می شود که همچنان هم پیشتاز و تک ستاره خدمات و سرویس های ارزش افزوده محسوب می شود.

ترافیک و درآمد مربوط به سرویس مذکور با پیش بینی های انجام شده مطابقت دارد، ولی در عین حال میزان رشد درآمد SMS هنوز هم به اندازه میزان رشد حجم ترافیکی آن نیست که این امر بیشتر به خاطر قیمت رو به کاهش این سرویس اطلاعاتی است.

گفته می شود که میزان درآمد جهانی SMS تا سال 2012 به 67 میلیارد دلار می رسد که این میزان درآمد از 37تریلیارد پیام به دست خواهد آمد.

میزان ترافیک SMS تاکنون در بازارهای پیشرفته به سطح ثابتی نرسیده است و همچنان هم در حال رشد و افزایش است و حال آنکه بازار آمریکا بیش از حد انتظار در حال رشد است.

بازار SMS به رغم قیمت های رو به پایین آن همچنان هم با جذب کردن مشترکین جدید سودآور است.

برای اکثر مردم، گوشی های جدید به جزسرویس های اولیه خود که شامل صدا و SMS می شوند کاربردهای معدود دیگری را نیز در برمی گیرند و این امر به این معناست که 14 میلیارد مشترک جدید دیگر نیز در منطقه آسیا به مجموعه مشترکین همراه افزوده خواهند شد که این امر گسترش و افزایش ترافیک SMS را در منطقه به دنبال خواهد داشت.

بر اساس این گزارش پیش بینی می شود که تا سال 2011 میلادی با گسترش دستگاه های تلفن های همراه هوشمند و اینترنت بی سیم، سیستم ارسال پیام فوری همراه (MIM) به خصوص در بازارهایی نظیر آمریکای شمالی به عنوان سرویس اصلی پیام رسان، جایگزین سرویس SMS خواهد شد.