آرشیو پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۶۰۹۷
اجتماعی
۲۲

دستگیری شهرام جزایری در هاله ای ازابهام

در حالی که برخی خبرگزاری ها و سایت ها صبح دیروز از دستگیری شهرام جزایری خبر دادند، اما هیچ یک از مقامات رسمی نپذیرفته اند که چهره ماندگار پرونده های مفاسد اقتصادی دستگیر شده است. به گزارش ایسنا، از دو روز گذشته تلاش های پلیس مبنی بر اقدام برای بازداشت جزایری مطرح بود و عنوان شد که پلیس ایران به مخفیگاه جزایری می رود و بسیاری از راه ها بر روی جزایری بسته شده است اما تا آخرین ساعات این روزخبری از دستگیری نبود تا اینکه روز چهارشنبه برخی منابع خبری با تیتر درشت اعلام کردند که جزایری دستگیر شده است؛ صحت این خبر همان لحظه از سوی مسئولان قضائی مورد تردید قرار گرفت و رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضائیه، نتوانست خبر دستگیری شهرام جزایری را تائید یا تکذیب کند.

اصغر جهانگیر، رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضائیه در این باره به ایسنا گفت: از طریق مراجع قانونی پیگیر برخی اخبار منتشره مبنی بر دستگیری شهرام جزایری هستیم و فعلا در مورد تائید یا تکذیب این خبر نمی توانم اظهار نظر کنم. سفیر ایران در امارات عربی متحده نیز اخبار مربوط به دستگیری شهرام جزایری عرب را تکذیب کرد.

حمیدرضا آصفی درباره دستگیری شهرام جزایری در امارات عربی متحده اظهار داشت: موضوع در سطح بالا در حال پیگیری است و دستگیری وی را تکذیب می کنیم. وی درباره شایعه حضور جزایری در دبی اظهار داشت: موضوع در هاله ای از ابهام قرار دارد و اگر وی را مشاهده کرده بودیم، دستگیر می کردیم.رئیس کل دادگستری تهران،نیز با اشاره به کامل نشدن تحقیقات و بررسی های هیئت 3 نفره پیگیری فرار شهرام جزایری گفت: تا الان به جمع بندی در مورد فرار شهرام جزایری عرب نرسیده ایم. علیرضا آوایی درباره آخرین رسیدگی ها و اخبار در پرونده شهرام جزایری عرب اظهار داشت: جلسه ای 6 ساعته در این رابطه داشتیم و تقریبا هر روز جلسات چند ساعته داریم اما تا به حال به جمع بندی نرسیده ایم؛ علت هم این است که تحقیقات ما کامل نشده است و افراد مختلف در حال تحقیقات و بررسی هستند.