آرشیو پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۴۰۷
جهان سیاست
۱۹

اواخر هفته جاری

نامزدهای کابینه وحدت ملی فلسطین قطعی می شوند

خبرگزاری ها- سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد، این جنبش اسامی نامزدهای تصدی پست های وزارتی در دولت آتی را اواخر هفته جاری نهایی می کند. «اسماعیل رضوان» سخنگوی جنبش حماس به رادیو فلسطین گفت: «شاید در دولت آتی فلسطین وزرایی از دولت سابق در کنار وزیران جدید حضور داشته باشند.»

رضوان در عین حال گفت: «هنوز زود است در حال حاضر درباره اسامی نامزدهای تصدی پست های وزارتی در دولت آتی سخن گفته شود و باید منتظر ماند تا طی دو روز آینده این مساله در جنبش های فتح و حماس نهایی شود.»

رضوان گفت: «جنبش حماس دو نفر به نام های «هما حموده جروان» و «ناصر مصلح» را که هر دو در دستگاه های وابسته به تشکیلات خودگردان به فعالیت مشغولند برای تصدی وزارت کشور نامزد کرده است که جروان با توجه به تجربه و سوابق نظامی عالی از شانس بیش تری برای عهده داری این سمت برخوردار است.»

جعل مدارک تحصیلی، فساد جدید مقامات اسراییلی

پس از افشای فساد گسترده مالی و اداری در میان مقامات اسراییلی، اکنون دادستان کل این رژیم مساله جعل مدارک تحصیلی را پیگیری می کند.

به گزارش روزنامه اسراییلی یدیعوت آحارونوت، مناخم مازوز دادستان کل اسراییل در حال بررسی مساله جعل مدرک تحصیلی توسط استرینا تارتمان، وزیر توریسم این رژیم است.

بر اساس این گزارش، مازوز در حال بررسی آن است که آیا دروغگویی تارتمان درباره مدرک تحصیلی اش را می توان در یک پرونده جنایی مورد بررسی قرار داد.

چهارشنبه آینده شرایط محاکمه «موشه کاتساو» بررسی می شود

اعضای پارلمان اسراییل شرایط محاکمه «موشه کاتساو» رییس جمهوری اسراییل را بررسی می کنند.روزنامه اسراییلی «هاآرتص» نوشت: «اعضای پارلمان اسراییل(کنست) با تشکیل جلسه ای در هفتم ماه مارس شرایط محاکمه «موشه کاتساو» رییس جمهوری اسراییل به اتهام فساد اخلاقی و مالی را بررسی می کنند. این جلسه که قرار بود با حضور شش عضو از 25 کمیته پارلمان اسراییل چهارشنبه برگزار شود که به دلیل مخالفت برخی از احزاب اسراییلی به چهارشنبه هفته آینده موکول شد.»