آرشیو شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۳۵۸۵
حوادث
۲۲

سردار زارعی در بازدید از مؤسسه «ایران»: رسانه ها پل ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند

گروه حوادث: فرمانده نیروی انتظامی استان تهران از مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران بازدید کرد.

سردار رضا زارعی در این بازدید با اشاره به تعامل مثبت میان نیروی انتظامی استان تهران و رسانه ها گفت: اصل اطلاع رسانی به عنوان یک ضرورت است و نمی توان آن را انکار کرد و در این میان نقش رسانه ها در ایجاد پل ارتباطی بین مردم و مسئولان بسیار مهم است. وی نقش رسانه ها را ارتقای سطح آگاهی عمومی، ارتقای سطح آموزش جامعه و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه برشمرد و گفت: حوادث نیز بخشی از واقعیت جامعه است که اگر به درستی پردازش شود و منافع و مصالح در آن لحاظ شود می تواند به عنوان یک مؤلفه مثبت از آن در جهت پیشگیری از جرایم استفاده کرد. وی با اعلام این که نمی توان حوادث را انکار کرد افزود: اگر در انعکاس اخبار حوادث طوری عمل کنیم که درجامعه باز خورد منفی داشته باشد باید در آن تامل کرد.

سردار زارعی در ارتباط با انعکاس اخبار حوادث در روزنامه ایران گفت: پردازش این اخبار در روزنامه ایران نسبت به روزنامه های دیگر حرفه ای تر است و قدمت پرداختن به حوادث در این روزنامه زیاد است.

وی با اشاره به بعضی از نشریاتی که با کج سلیقگی و پردازش غیر واقعی و بزرگنمایی باعث ایجاد احساس عدم امنیت در جامعه می شوند افزود: هدف در اطلاع رسانی حوادث باید آگاهی دادن به جامعه و ارتقای فرهنگ عمومی و آموزش به مردم باشد و من معتقدم که باید در زمینه حوادث و حوزه های دیگر صد درصد اطلاع رسانی شود و به عنوان یک ضرورت در جهت افزایش امنیت به آن نگاه کرد.

به گزارش خبرنگار ما، در این بازدید کاوه اشتهاردی مدیر عامل مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران با تشکر از حضور سردار زارعی گفت: تعامل میان روزنامه ایران و پلیس بسیار مثبت است و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند و بتوانیم در جهت افزایش امنیت در جامعه گامهای مثبتی برداریم.