آرشیو دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۱۸۷۵۴
حوادث
۱۵

دریزد بخش کشت سلول های بنیادی قلب راه اندازی می شود

یزد-خبرنگارکیهان:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد از راه اندازی بخش کشت سلولهای بنیادی قلب درسال آینده در یزد خبر داد و گفت: پذیرش دستیار فوق تخصصی پیوند قلب در یزد را نیز دربرنامه داریم.

به گفته وی تاکنون 6 مورد پیوند قلب در استان انجام شده و تعویض رگهای مسدود و پیوند هم اکنون دریزد انجام می گیرد.

سیدجلیل میرمحمدی افزود: درحال حاضر بیمارستانهای دولتی استان یزد با بهترین متخصصین و تجهیزات پزشکی و پایین ترین تعرفه های پزشکی امکاناتی به مراتب بهتر از بخش خصوصی دارا هستند.

وی تصریح کرد: تا خرداد ماه سال 86 کلینیک فوق تخصصی دانشگاه علوم پزشکی یزد با هدف خدمات ارزان و دسترسی آسان مردم به امکانات و پزشکان فوق تخصص راه اندازی خواهد شد.

دکتر میرمحمدی خاطر نشان کرد: مجوز تاسیس پزشکی هسته ای دریزد دریافت شده و موافقت اصولی دستگاه MRI نیز با تعرفه دولتی و راه اندازی بخش دندانپزشکی معلولین با حضور متخصص بیهوشی و راه اندازی بخش مسمومین و ICU و CTانژیو میبد از برنامه های درحال اجرای این دانشگاه می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اظهار داشت: تمام معلولان استان تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرارگرفتند و کلیه فرانشیزهای پزشکی، آزمایشگاهی و بستری در بیمارستانهای دولتی به صورت رایگان محاسبه می شود.

وی افزود: مدیریت دانشگاه در دولت جدید موفق شده درسال جاری رشد بدهی 23میلیارد تومانی دانشگاه را متوقف و تا پایان سال به صفر برساند و با آغاز سال 86 شاهد رشد و شکوفایی این دانشگاه که در میان 43 دانشگاه پزشکی رتبه هفتم را داراست، خواهیم بود.