آرشیو سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۲۳۸۶۵
اخبار داخلی
۱۳

شهریه مهدهای کودک ساماندهی می شود

سرویس اجتماعی: اخذ شهریه در مهدها دارای الگوی مدون می شود.

محمدحسین جوادی، مدیرکل دفتر امورکودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور، با بیان این مطلب به ایسنا گفت: تاکنون دو جلسه در ستاد کنترل قیمت ها برای تدوین الگوی منطقی تعیین شهریه مهد کودک برگزار شده است و تا پیش از پایان سال با نهایی شدن این الگو، نابسامانی موجود در شهریه مهدکودک در سال جاری مرتفع می شود.وی یادآور شد: میانگین نرخ شهریه در سطح کشور هم اکنون 23 هزار و 700 تومان است، البته در مهدهای مختلف و شهرهای مختلف خدمات فوق برنامه افزایش می یابد، اما برای رفع این مشکل نیز سال آینده در صددیم تا با درجه بندی مهدهای کودک، مهدهای دارای خدمات بهتر، شهریه بیشتر دریافت کنند.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی گفت: با تعیین کف و سقف شهریه مهدکودک در مناطق مختلف شهری، اخذ شهریه دارای الگوی مدونی می شود.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: 80 هزار کودک سال آینده از یارانه مهدکودک برخوردار می شوند. جوادی گفت: مقرر شده بود سال جاری با اعتبار 2 میلیارد تومان و پیش بینی سرانه ماهانه 10 هزار تومان برای هر کودک،20 هزار کودک مناطق محروم حاشیه شهرها و روستاها برای تامین شهریه از این یارانه برخوردار شوند. وی با اعلام برخورداری30 هزار کودک از یارانه مهد کودک، اظهار کرد: در قالب لایحه بودجه 86 سازمان بهزیستی، 8 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت یارانه مهد کودک در مناطق محروم پیشنهاد شده است.