آرشیو پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۱۳۵۰
صفحه آخر
۱۶

صفارهرندی درپاسخ به منتقدان جابه جایی نمایشگاه:

چاره یی جز این کار نداشتیم

محل دائمی نمایشگاه ها قابلیت و ظرفیت برپایی نمایشگاه کتاب در سطح بین المللی را ندارد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به منتقدان تغییر مکان بخش ناشران داخلی نمایشگاه کتاب و عدم ثبت نام و اعتراض برخی از ناشران که به دلیل این جابه جایی صورت گرفته است، گفت: جای این ناشران محفوظ است و هر وقت که بخواهند از آنها نیز برای شرکت در نمایشگاه ثبت نام می کنیم. محمدحسین صفارهرندی در گفت وگو با ایلنا با بیان این مطلب افزود: این حق طبیعی هر یک از ناشران است که در نمایشگاه ثبت نام کنند یا نه: البته ما در هر صورت وظیفه خودمان را انجام می دهیم. وی خاطرنشان کرد: تاکنون بسیاری از ناشران برای شرکت در نمایشگاه شرکت کرده اند و اگر در زمان نمایشگاه با همین تعداد ناشر که برای حضور در نمایشگاه ثبت نام کرده اند سری به نمایشگاه بزنید

در خواهید یافت که تعداد ناشران شرکت کننده کم نیست. ناشرانی هم که ثبت نام نکرده اند جایشان محفوظ است و هروقت که بخواهند از آنها نیز ثبت نام می کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعیت فعلی نمایشگاه کتاب گفت: با توجه به وضعیت فعلی نمایشگاه دائمی و دردسرهایی که ترافیک در طول برگزاری نمایشگاه برای ناشران به وجود می آورد تصمیم به برگزاری نمایشگاه در دو محل مصلی)نمایشگاه ناشران داخلی(و محل دائمی نمایشگاه های بین المللی)نمایشگاه ناشران خارجی(گرفتیم که بار ترافیکی را در یک مکان متمرکز نکنیم، البته چاره یی جز این کار نداشتیم.