آرشیو پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۱۳۵۰
صفحه آخر
۱۶

پیدا و پنهان

کمک مالی بیشتر

در خبرها آمده است خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس گفت ایران متعهد شده که به حماس کمک های مالی بیشتری بکند تا دولت تشکیلات خودگردان فلسطینی بتواند در مقابل تحریم های اقتصادی غرب، مقاومت کند.

نامه فعالان سیاسی

در خبرها آمده است بیش از 600 فعال سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در نامه یی سرگشاده به رئیس قوه قضائیه از بازداشت گروهی از فعالان حقوق زن در مقابل دادگاه انقلاب انتقاد کردند.

امضاکنندگان این بیانیه خواستار آزادی بازداشت شدگان شده اند. همچنین لوئیس آربور کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل نگرانی خود را در مورد بازداشت فعالان زن ابراز کرد. جامعه بین المللی دفاع از حقوق بشر، سازمان جهانی علیه شکنجه و سازمان دیده بان حقوق بشر نیز در بیانیه های جداگانه به دستگیری زنان واکنش نشان دادند.

انتقاد شدید حسینیان از ضرغامی

روح الله حسینیان رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در یادداشتی به شدت از عملکرد صدا و سیما در تجلیل از مصدق انتقاد کرد و خواستار قطع شدن دست های نامرئی از این سازمان شد. وی با اشاره به برنامه اخبار 30/20 در 14 اسفندماه تجلیل از مصدق اظهار داشت: صدا و سیما چطور ممکن است به تمجید از مردی بپردازد که خیانت او به نیروهای مذهبی بر هیچ کس پوشیده نیست، مردی که امام خمینی در مورد او فرمودند: «او مسلم هم نبود.»

برکناری مدیر صندوق مهررضا)ع(

شنیدیم استاندار کردستان در حکمی مدیر صندوق مهررضا)ع(در این استان را از کار برکنار کرد. ناتوانی رئیس برکنار شده صندوق مهررضا)ع(در مدیریت بحران تجمع کارگران شرکت نساجی کردستان برای پرداخت وام به این افراد از عمده ترین دلایل برکناری این فرد است. 100 نفر از کارگران شرکت نساجی کردستان در یک ماه اخیر حدود 7 بار در مقابل صندوق مهررضا)ع(برای دریافت وام تجمع کردند که این صندوق جوابگوی این کارگران نبود.