آرشیو پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۱۳۵۰
جهان
۳

خبرهای کوتاه

معاون سابق دیک چنی محکوم شد

بی بی سی: لوئیس لیبی از مقام های بلندپایه سابق کاخ سفید به دلیل کارشکنی در مسیر عدالت و ادای شهادت دروغ گناهکار شناخته شده است. لیبی که دستیار ارشد سابق دیک چنی معاون رئیس جمهور امریکاست با حداکثر 25 سال مجازات زندان روبه رو است.

انتخابات سرنوشت ساز ایرلند شمالی

ایسنا: مردم ایرلند دیروز برای انتخاب دولتی با تقسیم قدرت میان کاتولیک ها و پروتستان ها با هدف احیای حکومت خودمختار بلفاست به پای صندوق های رای رفتند. این انتخابات گام مهمی در جهت احیای دولتی در ایرلند شمالی است که شاهد مناقشات طولانی بوده و از چهار سال گذشته تحت اداره لندن بوده است.

همکاری دفاع موشکی امریکا با روسیه

ایرنا: سفیر امریکا در روسیه از آمادگی ایالات متحده برای همکاری در زمینه دفاع موشکی با روسیه خبر داد. «ویلیام برنز» گفت: روسیه و امریکا باید به گفت وگوهای جدی خود به منظور مشخص کردن مواضع مربوطه و همچنین حل و فصل مسائل بحث انگیز بین دو کشور ادامه دهند. وی بار دیگر ضمن تاکید بر اینکه به کارگیری سامانه پدافند موشکی در اروپا امنیت ملی روسیه را تهدید نمی کند، افزود: دو کشور باید در زمینه دفاع موشکی با یکدیگر همکاری کنند.

انشعاب در ائتلاف یکپارچه عراق

ایرنا: حزب فضیلت اسلامی عراق به طور رسمی جدا شدن خود را از ترکیب ائتلاف یکپارچه ملی این کشور - بزرگترین فراکسیون مجلس نمایندگان عراق - اعلام کرد.حزب فضیلت احزاب بزرگ موجود در ترکیب ائتلاف مانند مجلس اعلا و حزب الدعوه و جریان صدر را به استبداد در تصمیم گیری و اتخاذ مواضع متهم کردند.

معرفی سفیر جدید امریکا در عراق

ایسنا: سنای امریکا کاندیدای جرج بوش برای تصدی مسوولیت سفارت این کشور در عراق را تایید کرد. جرج بوش رئیس جمهور امریکا، رایان کراکر سفیر این کشور در پاکستان را به عنوان جانشین زلمای خلیل زاد سفیر واشنگتن در بغداد به سنا معرفی کرده بود.