آرشیو پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۱۳۵۰
سیاسی
۵

خبرهای کوتاه

تذکر 35 نماینده مجلس در خصوص نمایشگاه کتاب

35 نماینده در خصوص جابه جایی نمایشگاه کتاب و تفکیک بخش داخلی و خارجی آن به صفارهرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تذکر دادند.

به گزارش ایسنا 35 نفر از نمایندگان مجلس به اسامی شجاع پوریان، قنبری، فروزش، ناطق نوری، رودکی، اعلمی، پاک نژاد، مشیری، تابش، پیرموذن، شهبازخانی، عباسی، جبارزاده، مودب پور، محسنی بندپی، اللهیاری، گرامی مقدم، علیخانی، صادق دقیقی، شایق، جلودارزاده، قمی، رعیت، نوروززاده، ندیمی، آذر، غفوری فرد، امیری خامکانی، حسینی حیدرآبادی، عسگری، نژادفلاح، وزیری، حق شناس، اسماعیل زاده و امیدوار رضایی در خصوص ممانعت از تصمیم پرهزینه، دردسرساز و غیرکارشناسی در جابه جایی محل نمایشگاه بین المللی کتاب و تفکیک بخش داخلی و خارجی آن به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تذکر دادند.

تعامل مصنوعی

یک عضو فراکسیون اقلیت مجلس در ارزیابی نسبت به سطح تعامل مجلس و دولت اظهار داشت: با توجه به شرایط مملکت و سطح کارایی دستگاه اجرایی، مجلس سعی دارد با دستگاه اجرایی تعامل مصنوعی داشته باشد. حبیب الله اسماعیل زاده در گفت وگو با ایسنا با بیان این مطلب افزود: این نوع رفتارها که شفافیت و صداقت ندارد، به نفع مملکت نیست. وی همچنین در تحلیل برخی اظهارات مبنی بر اینکه برخی احزاب و گروه های سیاسی به اختلافات مجلس و دولت دامن می زنند نیز خاطرنشان کرد: در کشور ما حزب و گروهی که به راحتی بتواند نقطه نظرات خود را بیان کند وجود ندارد و شاخص اداره کردن مملکت، تنها دولت و مجلس هستند که دولت نیز از دیدگاه فکری، با اکثریت مطلق مجلس هماهنگ است، لذا جایی برای دخالت دیگران نیست. نماینده مردم فلاورجان ادامه داد: در همین جناح اکثریت مجلس نیز وجدان های بیداری هست که نمی توانند بر روی بسیاری از حقایق چشم ببندند و به راحتی از بسیاری مسائل دیگر بگذرند: لذا ناچار به انتقاد کردن می شوند که این انتقادها را به حساب عدم تعامل می گذارند. به گفته وی در سال 85 باید به نرخ رشد 8 درصدی می رسیدیم، اما نرخ رشد اندکی بالای 5 درصد است و این از مسائلی است که وجدان های بیدار به راحتی از آن نمی گذرند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: در برخی جاها که انتقادها با شفافیت صورت نمی گیرد، تعامل تصنعی را با دولت نشان می دهند که دود این مساله به چشم مردم می رود.